T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Bingöl’de acil çağrıların tek merkezden yönetileceği 112 Acil Çağrı Merkezi hizmete açıldı.
İçişleri Bakanlığımızca tüm acil çağrıların tek numara ve merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilmesi amacıyla 81 ilde hayata geçirilecek "112 Acil Çağrı Merkezi", yeni binasında hizmet vermeye başladı.
Hizmet binasında incelemelerde bulunan Valimiz Kadir Ekinci, gelen çağrıların sevk ve koordinesi hakkında yetkililerden bilgi aldı. Vali Ekinci, daha sonra hizmet binasındaki diğer birimleri gezerek incelemelerde bulundu.
Vali Ekinci, burada yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Bugün yepyeni bir hizmet birimini vatandaşlarımızın istifadesine sunmanın mutluluğunu yaşıyoruz.
‘112 Acil Çağrı Merkezi’miz ilimiz ve hemşehrilerimiz için hayırlı, uğurlu olsun.
Bir müddettir devam eden ‘112 Acil Çağrı Merkezi’ çalışmalarımız, gerekli teknik altyapının ve Emniyet, Sağlık, Jandarma, AFAD, Orman, İtfaiye gibi paydaş kurum çalışanlarından oluşan personel eğitimlerinin tamamlanmasının ardından bugün hizmet vermeye başladı.
İçişleri Bakanlığımızın 81 ilde hayata geçirmeyi planladığı "112 Acil Çağrı Merkezi" projesi üzerinden, artık (112, 122, 155, 110, 156, 158, 177 gibi) tüm acil çağrılar tek numara ve merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilecektir.
İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman Soylu’nun talimatlarıyla 2018 yılında inşaat süreci başlatılan ve yatırım bedeli 23.311,727,00 TL olan çağrı merkezimiz, bugün tüm donanımıyla hazır hale getirilerek ve ilk çağrıya cevap verilerek açılmış oldu. Hizmet binamız, 20 kişilik vardiya ve 29 kişilik kurum personelinin tüm ihtiyaçları göz önüne alınarak dizayn edildi. Vatandaşlarımıza 3 katlı yeni ve modern binasında hizmet verecek olan merkezimiz, aynı anda 90 çağrıya cevap verebilecek teknik altyapıya sahiptir.
Acil çağrı merkezlerinin tek çatı altında toplanmasının iki önemli faydasını göreceğiz inşallah. Bunlardan birincisi, kurumlar arası eşgüdüm ve koordinasyonun üst düzeyde sağlanması olacaktır. İkincisi de, vatandaşımız bir sürü numarayı kafasında tutmasına gerek kalmadan sadece 112'yi arayabilecek, böylece gereksiz bilgiden kurtulmuş olacaktır.
Dünyadaki acil çağrı hizmetleri sunan en gelişmiş sistemlerden biri olan bu sistem sayesinde tüm çağrılar tek elde toplanacak, gelen çağrılara çok daha hızlı cevap verilecek ve olaylara çok daha kısa sürede müdahale edilerek bir standart yakalanacaktır inşallah.
Bu noktada dikkat çekmek istediğim bir husus var. Acil Çağrı merkezimizin hızlı ve etkin şekilde çalışabilmesi için ‘asılsız ihbar’ konusunda toplumca hassas olmalıyız. Bu konuda gereksiz bir yoğunluk yaşıyoruz. Asılsız bir ihbarın bir başka insanın hayatına mal olabilecek kötü sonuçlar doğurabileceğini unutmamalıyız. Bu konuda insanımızın taleplerine zamanında cevap verebilmek amacıyla asılsız ihbar sahipleri hakkında yasal süreçleri takip edeceğimizi hatırlatmak isterim.
Diğer bir husus da şudur; Acil Çağrı Merkezleri, vatandaşımızın devlete ulaşma konusunda ilk başvuru merciidir. Onun için acil çağrı merkezinde görevli arkadaşlarımızdan konunun önemi ve sorumluluğu doğrultusunda, son derece sabırlı, duyarlı ve seri bir şekilde görev yapmalarını istiyorum.
Bünyesinde ‘Güvenlik ve Koordinasyon Merkezi’ni (GAMER) de barındıran 112 Acil Çağrı Merkezi, ilerleyen süreçte Bingöl’ümüzün kriz masasının koordinasyon toplantılarının da yapılacağı yer olacak. Bu yönüyle de burası çok fonksiyonlu bir birim olacaktır.
Bu vesileyle, böyle güzel bir hizmet binasının ilimize kazandırılmasında başta Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a ve her aşamada yoğun bir ilgisi ve emeği olan İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman Soylu’ya teşekkür ediyorum.
‘112 Acil Çağrı Merkezi’miz ilimize hayırlı ve uğurlu olsun” dedi.
İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Servet Güngör ise “Çağrı hizmetleri devletimizin zamanında yerine getirmesi gereken hizmetlerin başında gelmektedir. Buraya gelen çağrılar arkadaşlarımız tarafından karşılanıyor. Olaya ilişkin bilgi aldıktan sonra kurumlara aktarılıyor. Daha sonra da oradaki müdahale çalışmaları koordine ediliyor ve bunun hızlı bir şekilde olması oldukça önemli. Bugün itibarıyla Bingöl, 77. il olarak devreye alındı. İnşallah haziran ayı sonu itibari ile tüm Türkiye'de 112, tek çağrı numarası olacak. İçişleri Bakanlığı olarak amacımız, 112 Acil çağrı birimlerimizin sunduğu hizmetin kalitesinin, kapasitesinin artırılması ve kurumsallaşması olacak” dedi.
“112 Acil Çağrı Merkezi” açılış programına Valimiz Kadir Ekinci’nin yanı sıra Belediye Başkanı Erdal Arıkan, İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Servet Güngör ve kurum müdürleri katıldı.