T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Faaliyetler
|
Koordinatör
Kurum/Kuruluş
|
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
|
Zaman
|
---|---|---|---|
1.1.1. İstanbul Sözleşmesi ve 6284 sayılı Kanun’un etkin uygulanması için Valilik ve Belediyelerin, kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda kurumsal sorumlulukların altını çizen bir iç genelge yayımlanması
|
|
|
2018
|
1.1.2. Yapılan değişikliklere ilişkin olarak ilgili birimlerin ve konu hakkında duyarlılığının artırılmasını teminen yapılan değişiklikler ve bu çerçevede gerçekleştirilen etkinlikler konusunda gerekirse kamuoyunun bilgilendirilmesi(bilgilendirici faaliyetler yerel toplantılarda somutlaştırılacaktır)
|
|
|
2018-2021
|
1.1.3. Ulusal mevzuatın yerelde uygulanmasında karşılaşılan zorlukların tespit edilmesi ve Aile Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü kanalı ile Bakanlık’a raporlanması (çalıştay vb. yöntemler kullanılabilir)
|
|
|
2018-2021
|
Faaliyetler
|
Koordinatör
Kurum/Kuruluş
|
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
|
Zaman
|
---|---|---|---|
2.1.1. 500 birinci basamak, 500 ikinci basamak ve üçüncü basamak[5]sağlık çalışanına toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanının ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması
|
|
|
2018-2021
Yılda 1 kez
|
2.1.2. Bingöl Barosu’na bağlı avukatlara toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanının ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması
|
|
|
2018-2021
Yılda 1 kez
|
2.1.3. Emniyet çalışanlarına toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanının ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması ve mobil ekip oluşturularak mesleki hizmet amacıyla yapılacak çalışmalarda ve hakkında tedbir kararı bulunan şahısların izleme ve değerlendirmesinin yapılması amacıyla incelemelerin yapılmasında mobil ekip(kolluk görevlisi ve meslek elemanı) oluşturulması
|
|
|
2018-2021
Yılda 1 kez
|
2.1.4. Jandarma çalışanlarına toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanının ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması
|
|
ASPİM
İl/İlçe Jandarma Müdürlükleri
|
2018-2021
Yılda 1 kez
|
2.1.5. -İl Göç İdaresi çalışanına toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanın ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması
-Uluslararası Koruma Kararı olan şiddet mağduru kadınlar ve beraberindeki çocukların barınma ihtiyacının sağlanması amacıyla İl Göç İdaresine yönlendirilmesi ve gerekli işlemlerin yapılması
|
|
İl Göç İdaresi Müdürlüğü
|
2018-2021
Yılda 1 kez
|
2.1.6. -ŞÖNİM ve konukevi/sığınma evinde çalışan meslek elemanlarına toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele, travma, tükenmişlik, şiddete uğramış ve/veya şiddete tanık olmuş çocuklar ile yüksek risk grupları ve özel hizmet ihtiyacı olan gruplarla çalışma iletişim, cinsel şiddet, krize müdahale ve vaka yönetimi[6] konularında çalışma alanının ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması ve bu eğitimlerin yapılabilmesi amacıyla eğiticilere bakanlıktan veya alanında uzman kişilerce yetkin eğitim verilmesi ve süpervizyon sağlanması
|
|
|
2018-2021
Yılda 1 kez
|
2.1.7. ŞÖNİM, kadın danışma merkezleri ve konukevleri/sığınmaevleri, İl Emniyet Müdürlüğü Aile İçi Şiddetle Mücadele Şube Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı Kadın Çocuk Kısım Amirliği ve sağlık kuruluşlarında doğrudan kadına yönelik şiddet alanında hizmet sunan personele yılda en az bir kez süpervizyon[7] sağlanması
|
|
|
2018-2021
Yılda 1 kez
|
2.1.8. -Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon İzleme ve Değerlendirme Komisyonu ve Teknik Kurulu üyelerine kadına yönelik şiddet ve toplumsal cinsiyet eşitliği ile İl Eylem Planı’na ilişkin yıllık planlama, izleme ve değerlendirme, vb. süreçleri hakkında eğitim programı uygulanması
|
|
|
2018-2021
Yılda 1 kez
|
2.1.9. Muhtar ve imamlara 6284 Sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun ve erken yaşta evliliklerle mücadele konularında eğitim verilmesi
|
|
|
2018-2021
Yılda 1 kez
|
2.2.1. Kadının insan hakları ve ilde yer alan mevcut şiddetle mücadele mekanizmasına ilişkin yerel radyo ve TV kanallarında bilgilendirici programların ve spotların yayınlanması[8] (engelli erişimine uygun tasarım, yerelde kullanılan farklı diller, okur-yazarlık vb. unsurlar dikkate alınmalıdır)
|
|
- ASPİM
-İl Sağlık Müdürlüğü
- İl Emniyet Müdürlüğü
- İl Jandarma Komutanlığı
- İl Milli Eğitim Müdürlüğü
- Yerel Medya Kuruluşları
-İl Müftülüğü
-Bingöl Üniversitesi
|
2018-2021
|
2.3.1 Okul öncesi, ilkokul, ortaöğretim ve liselerde kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında tüm öğrencilere yönelik bilgilendirici seminerler düzenlenmesi(Okul öncesinde çocukların vücudunu tanıma, mahremiyet algısı ve istismardan korunma gibi konularda eğitim verilmesi)
|
|
- İl Milli Eğitim Müdürlüğü
-İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri
-Okul Öncesi Eğitim Kurumları(Kreş, Anaokulu ve Anasınıfı) Ortaöğretim Kurumları ve Liseler
-Rehberlik ve Araştırma Merkezi
|
2018-2021
|
2.3.2. Bingöl Üniversitesindeki personel(Çalışan personel ve akademisyenler)ve öğrencilere, kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında bilgilendirici panel ve oturumların düzenlenmesi
|
|
|
2018-2021
|
2.3.4. -Medyadaki şiddet dilini dönüştürmek üzere yerel medya çalışanlarına yönelik kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği seminerleri düzenlenmesi
-8 Mart, 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddetle Uluslararası Mücadele Günü gibi özel günlerde yaşanan şiddet olaylarını travmatize eden söylem ve resimlerden kaçınılması ve Belediyenin bu tür resim ve afişlerin asılmadan önce kontrol etmesi.
|
-Valilik Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
|
-Bingöl Belediyesi
|
2018-2021
|
2.3.5. -Toplu taşıma sürücülerine toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda temel düzeyde eğitim verilmesi
-Şoförlerin iletişimde kullanılan dile dikkat etmesi, cinsiyetçi söylemlerden kaçınılması
|
|
|
2018-2021
|
2.3.6 -Hutbe ve vaazlarda dinin şiddete bakış açısı konusuna yer verilmesi
-Köylerde imamların ve Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'nün ortak çalışması ile eğitimler düzenlemek ve Şiddetin topluma verdiği zararlar üzerine paneller düzenlemesi
|
|
|
2018-2021
|
2.3.7. Cezai tedbirlere ilişkin bilgilendirme amacıyla merkez ve tüm ilçelerde tüm muhtarlara, imamlara ve aile irşat bürosu çalışanlarına yönelik seminerlerin düzenlemesi
|
|
|
2018-2021
|
Faaliyetler
|
Koordinatör
Kurum/Kuruluş
|
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
|
Zaman
|
---|---|---|---|
3.1.1. Bingöl Belediyesi tarafından 20 kapasiteli standartlara uygun[9] konukevi /sığınma evi/ alternatif güvenli barınma yeri oluşturulması
|
- Bingöl Belediyesi
|
-Bingöl Belediyesi
|
2018-2021
|
3.2.1. Şiddet gören kadınlara konukevinde/ sığınma evinde /alternatif barınma yerlerinde kaldıkları süre boyunca ve sonrasında ekonomik destek mevzuatta belirtildiği şekilde sağlanması ve uygulamanın takip edilmesi
|
|
|
2018-2021
|
3.3.3. Konukevi/sığınma evi / alternatif barınma yerlerinde kalan kadınların Milli Eğitim Bakanlığı veya Yüksek Öğrenim Kurumu’na bağlı eğitim kurumlarında kendi eğitimine devam etme talebinin gerekli güvenlik koşulları sağlanarak yerine getirilmesi
|
|
-Bingöl Üniversitesi
|
2018-2021
|
3.3.4. Konukevlerinde / sığınma evlerinde / alternatif barınma yerlerinde kalan veya geçici koruma altındaki kadınların, çocuklarının ASP İl Müdürlüğü, Milli Eğitim İl Müdürlüğü ve belediyelere bağlı okul öncesi eğitim kurumlarından (kreş, anaokulu ve ana sınıfı) ve Milli Eğitim İl Müdürlüğü’ne bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarından ücretsiz olarak ve gizlilik esaslarına özen gösterilerek yararlanmalarının sağlanması [10]
|
|
|
2018-2021
|
3.3.5. Konukevlerinde / sığınma evlerinde / alternatif barınma yerlerinde kalan kadınların çocuklarının il müdürlükleri ve belediyeler tarafından düzenlenen hobi, spor ve eğitim kurslarından öncelikli ve ücretsiz olarak, gizlilik esaslarına özen gösterilerek yararlanmalarının sağlanması
|
|
|
2018-2021
|
3.3.6. Şiddet gören kadınlara hukuksal destek vermek üzere ŞÖNİM’de, kadın danışma merkezlerinde ve konukevlerinde/ sığınma evlerinde kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda yetkin avukat desteğinin sağlanması [11]
|
|
|
2018-2021
|
3.3.7. Kadına yönelik şiddet davalarının izlenmesi ve raporlanması
|
-Bingöl Barosu
|
|
2018-2021
|
3.3.8. ŞÖNİM, konukevi/ sığınma evi veya kadın danışma merkezi üzerinden hukuki destek alan ve yüksek risk grubundaki kadına ve beraberindeki çocuğa tüm süreçlerde refakat edilmesi
|
|
|
2018-2021
|
3.3.9. Şiddet vakalarında, şiddete uğrayan kadına tüm adli süreçlerde ve sağlık hizmetlerinden yararlanma esnasında talep edilmesi halinde -geçici koruma kararı olan kadınlar öncelikli olmak üzere- güvenlik desteği verilmesi
|
|
- İl Sağlık Müdürlüğü
|
2018-2021
|
3.3.10. Şiddet gören kadınların ekonomik olarak güçlenmesi için meslek edindirme kurslarının açılması
|
|
-İl Milli Eğitim Müdürlüğü(Halk Eğitim Merkezi)
|
2018-2021
|
3.4.1. -Toplu taşıma sisteminin hava karardıktan sonra durak sayısı artacak veya durak aralarında yolcu bindirme / indirmeye imkân verecek şekilde düzenlenmesi
- Toplu taşıma duraklarının uygun şekilde aydınlatılması, durakların dışarıdan görülecek şekilde şeffaf hale getirilmesi
- Toplu taşıma araçlarına kamera sistemi ve acil durum butonu yerleştirilmesi
- Özellikle üniversite yurtlarında kalan kız öğrenciler için akşam saatleri de dâhil üniversite ile kent/yurt arasında sefer sayısının ve sıklığının artırılması ve güzergâh düzenlemesinin yapılması
- Alt-üst geçitler, duraklar, parklar, otoparklar ve sokaklarda yeterli düzeyde aydınlatma sağlamak; aydınlatmanın az olduğu yerleri tespit etmek ve iyileştirme çalışmalarının yapılması
- Özellikle içinde çocuk parkları da bulunan ve kadınların sıkça kullandıkları parklarda toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına ve çocuğa yönelik şiddet ile istismar konularında eğitimli güvenlik personeli bulundurulması
|
|
|
2018-2021
|
|
Faaliyetler
|
Koordinatör
Kurum/Kuruluş
|
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
|
Zaman
|
|
---|---|---|---|---|
4.1.1. ASP İl Müdürlüğü, belediyeler, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, Bingöl Barosu, İl Sağlık Müdürlüğü arasında bir protokol yapılarak şiddet vakalarında kadınların sağlık, güvenlik, adli destek ve barınma hizmetlerine acil ve etkin erişimlerinin sağlanması
|
|
|
2018-2021
|
|
4.1.2. ASP İl Müdürlüğü ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında öğretmenlerin kapasitelerinin artırılması; farkındalık kazanma ve bilgilenme amacıyla çalışmalar yapılması; gizli kayıt, kontenjan vb. konularda uygulamaların etkin biçimde sürdürülmesi için işbirliği protokolü yapılması
-Yine Milli Eğitim bünyesinde anne ve babalara yönelik kursların verilmesi, bu sayede çocukların aile içindeki eğitimine ve gelişimine katkı sağlanması
|
-İl Milli Eğitim Müdürlüğü
|
|
2018-2021
|
|
4.1.3. ŞÖNİM, kadın danışma merkezleri veya konukevlerinden/ sığınma evlerinden yönlendirilen kadınlara İŞKUR tarafından aktif işgücü programlarında öncelik verilmesi için ASP İl Müdürlüğü, İŞKUR ve ilgili belediyeler arasında protokol yapılması
|
|
|
2018-2021
|
|
4.1.4. ŞÖNİM, kadın danışma merkezleri veya konukevlerinden /sığınma evlerinden yönlendirilen kadınlara KOSGEB tarafından verilen girişimcilik desteklerinde öncelik sağlanması için ASP İl Müdürlüğü, KOSGEB ve ilgili belediyeler arasında protokol yapılması
|
|
|
2018-2021
|
|
4.1.5. ŞÖNİM, kadın danışma merkezleri veya konukevlerinden /sığınma evlerinden yönlendirilen kadınlara Organize Sanayi Bölgesi (OSB) içindeki işyerlerindeki istihdam olanaklarından öncelikli yararlanmaları için ASP İl Müdürlüğü, OSB yönetimi ve ilgili belediyeler arasında protokol yapılması
|
|
|
2018-2021
|
|
4.2.1. Kadına yönelik şiddet verilerinin etkin biçimde izlenmesi amacıyla verilerin ortak formatta toplanması (mevcut insan kaynağı, yapılmış olan çalışmalar, izleme planında tespit edilen göstergeler, temel şiddet göstergeleri, vb.)
|
|
-İl ve İlçe Belediyeleri
|
2018-2021
|
|
4.2.2. Bingöl Üniversitesi Kadın ve Aile Sorunlarını Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında araştırma yapılması
|
|
|
2018-2021
|
|
4.2.3. Kadına yönelik şiddet ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında toplumsal algı ve tutumların ölçülmesine yönelik çalışmalar yapılması ve verilerin toplanması
|
|
|
2018-2021
|
|