Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

Bingöl Valiliği
Bingöl Valiliği
Bingöl Valiliği
  • VALİLİK
    Resmi İlan Tablosu Yöneticilerimiz Vali Yardımcıları Görev Dağılımı Mevzuat Tarihçe Valilik Birimleri Kurumsal Kimlik İl Protokol Listesi
  • BİNGÖL
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Personeli İhbar/Şikayet İl Etik Komisyonu İnsan Hakları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhale İlanları Basın Bülteni Resmi İlan Portalı Nöbetçi Eczaneler
  • İLETİŞİM
°C
16
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Resmi İlan Tablosu
    • Yöneticilerimiz
      • Vali (Dr. Ahmet Hamdi USTA)
      • Vali Yardımcıları
    • Vali Yardımcıları Görev Dağılımı
    • Mevzuat
    • Tarihçe
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Kurumsal Kimlik
    • İl Protokol Listesi
  • BİNGÖL
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Sivil toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
    • İl Etik Komisyonu
    • İnsan Hakları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • Basın Bülteni
    • Resmi İlan Portalı
    • Nöbetçi Eczaneler
  • İLETİŞİM
 

2018-2021 Kadına Yönelik Şiddet ile Mücadele İl Eylem Planı

18.01.2018
 
 
 
Bingöl Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Eylem Planı
(2018-2021)
 
 
 
İçindekiler
  • Kısaltmalar.
  • Temel Kavramlar.
  • Yasal Çerçeve.
  • Temel İlkeler.
  • Mevcut Durum...
  • Eylem Planı
 
Hedef 1: Kadına yönelik şiddet ve ev içi şiddetle mücadele konularında yerel düzenlemelerin ilgili mevzuatla uyumlaştırılması
Hedef 2: Kadına yönelik şiddeti doğuran ve pekiştiren olumsuz tutum ve davranışların ortadan kaldırılması amacıyla, toplumsal farkındalık, duyarlılık, bilinç kazandırmak ve toplumsal cinsiyet                 eşitliğine hizmet edecek zihniyet dönüşümünü sağlamak 
Hedef 3: Koruyucu ve önleyici hizmet sunumunun geliştirilmesi ve şiddete maruz kalan kadınların güçlenmesi
Hedef 4:  İl genelinde etkin bir işbirliğinin çok sektörlü yaklaşım çerçevesinde güçlendirilmesi ve sürdürülmesi
 
 
KISALTMALAR
 
ASPİM:  Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü
ASPB:  Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
CEDAW:  Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Sözleşmesi
İŞ-GEM:  İş Geliştirme Merkezleri
İŞKUR:  Türkiye İş Kurumu
KOSGEB:  Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı
KSAUM:  Kadın Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi
KSGM:  Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü
MEB:  Milli Eğitim Bakanlığı
OSB:  Organize Sanayi Bölgesi
STK:  Sivil Toplum Kuruluşu
ŞÖNİM:  Şiddet Önleme ve İzleme Merkezi
TBMM:  Türkiye Büyük Millet Meclisi
TUİK:  Türkiye İstatistik Kurumu
BÜ:  Bingöl Üniversitesi
KAMER:  Kadın Merkezi
 
 
 
TEMEL KAVRAMLAR
Kadına Yönelik Şiddet:  İster kamusal ister özel alanda meydana gelsin, kadınlara fiziksel, cinsel, psikolojik ve ekonomik acı veya ıstırap veren veya verebilecek olan toplumsal cinsiyete dayalı her türlü eylem veya bu tür eylemlerle tehdit etme, zorlama veya keyfi olarak özgürlükten yoksun bırakma anlamına gelir ve bir insan hakları ihlali ve kadınlara yönelik ayrımcılığın bir biçimidir. (Kadınlara Yönelik Şiddet ve Ev İçi Şiddetin Önlenmesi ve Bunlarla Mücadeleye Dair Avrupa Konseyi Sözleşmesi (İstanbul Sözleşmesi) Madde 3.a).
Eylem Planı: Eylem planları, belirli bir politika çerçevesinde dönemsel olarak belirlenen hedef ve alt hedeflere uygun olarak, o dönem içinde atılacak somut adımları gösteren, rol ve sorumlulukları tanımlayan ve bunları belirli bir zaman ve kaynak planlaması çerçevesinde bir araya getiren yol haritalarıdır.
Hedef: Eylem planının kapsadığı dönem için önceliklendirilen ve odaklanılan hedefleri oluşturur.
Alt Hedef: Belirli bir hedefe ulaşmak için plan dönemi itibariyle odaklanılacak değişimlerdir.
Faaliyet: Belirli bir alt hedefin gerçekleşmesi için hayata geçirilmesi gereken somut eylemlerdir.
Koordinatör Kurum/Kuruluş: Belirli bir faaliyetin hayata geçirilmesi için sorumluluk üstlenmiş olan ve faaliyete ilişkin koordinasyonu gerçekleştirecek taraftır. Koordinasyonda yetki karmaşasına yol açmamak amacıyla, İl Eylem Planı’ndaki her bir faaliyet için tek bir koordinatör kurum/kuruluş belirlenmiştir.
Sorumlu Kurum/Kuruluş: Belirli bir faaliyetin hayata geçirilmesinde sorumluluk üstlenmiş olan taraflardır. Bir faaliyet için bir veya daha çok sorumlu kurum/kuruluş söz konusu olabilir. Bunlar o faaliyet çerçevesinde ilgili koordinatör kurum/kuruluş eşgüdümünde birlikte çalışırlar.
Kaynak: Belirli bir faaliyetin gerçekleştirilmesi için tahsis edilen ayni veya nakdi kaynakları ifade eder.
Gösterge: Belirli bir alt hedefe ulaşılıp ulaşılmadığını değerlendirmek için kullanılacak nicel veya nitel verilerdir. 
Doğrulama Kaynağı: Eylem Planı’nın parçası olan İzleme Planı tablosunda yer alan göstergelerin hangi bilgi kaynaklarından doğrulanacağını ifade eder. Her gösterge için ayrı ayrı tanımlanmıştır.
İzleme Sıklığı: İzleme Planı’nda yer alan göstergelerin ne sıklıkta izleneceğini / ölçüleceğini ifade eder.
İlk Değer: Bir göstergenin Eylem Planı döneminin başındaki değerini ifade eder.
Hedef Değer: Bir göstergenin Eylem Planı döneminin sonunda ulaşılması beklenen değerini ifade eder.
Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon İzleme ve Değerlendirme Komisyonu: Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri Hakkında Yönetmelik’te tanımlanan ve kadına yönelik şiddetle mücadele kapsamında ilde sunulan hizmetlerin etkin bir şekilde yürütülmesiyle uygulamadaki sorunların giderilmesini sağlamak üzere kurulmuş olan komisyondur.
Teknik Kurul:  İl Eylem Planının hazırlanması, uygulanması ve izlenmesi sürecinde Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon İzleme ve Değerlendirme Komisyonu’nun çalışmalarını teknik düzeyde desteklemek üzere, Komisyon’a bağlı olarak kurulan ve ilgili kurum ve kuruluşların görevlendirdiği kurum sorumlularından oluşan kuruldur.
Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Kurum Sorumlusu: Teknik kurulda görev yapmak üzere ilgili kurum ve kuruluşlarca görevlendirilen personeldir.
Yıllık Faaliyet Planı: Eylem Planı’nın dönemi boyunca her yıl üretilen ayrıntılı faaliyet planıdır.
 
YASAL ÇERÇEVE
Kadınların uzun yıllara dayanan mücadelesi sonucunda bugün artık kadına yönelik şiddetin önemli bir insan hakkı ihlali olduğu yaygın biçimde kabul edilmektedir. Devletler, giderek artan bir oranda, kadınların ayrımcılığa ve şiddete uğramadan yaşama hakkını güvence altına almaktadır. Türkiye’de 1980’lerden itibaren taraf olunan uluslararası sözleşmeler, yasal düzenlemeler, şiddeti önlemek amacıyla oluşturulan mekanizmalar başta olmak üzere kadına yönelik şiddetin önlenmesi yönünde önemli adımlar atılmıştır.
Ulusal düzeydeki dayanakların başlıcası, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’dır. Anayasa’nın 10. Maddesi, “herkesin dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşit” olduğunu güvence altına alır. Bu maddeye göre “kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir”,  “devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür” ve “bu maksatla alınacak tedbirler, eşitlik ilkesine aykırı olarak yorumlanamaz.”
T.C. Anayasası’nın 90. Maddesinde, “usulüne göre yürürlüğe konulmuş milletlerarası antlaşmaların” kanun hükmünde olduğu ifade edilmekte “temel hak ve özgürlüklere ilişkin milletlerarası antlaşmalarla kanunların aynı konuda farklı hükümler içermesi nedeniyle çıkabilecek uyuşmazlıklarda milletlerarası antlaşma hükümleri esas alınır” denmektedir. Söz konusu hüküm çerçevesinde, aşağıda kısaca bahsedilecek olan CEDAW, İstanbul Sözleşmesi gibi kadının temel insan haklarına ve özgürlüklerine ilişkin uluslararası sözleşmeler ulusal düzenlemeler karşısında üstün konuma getirilmiştir. 
Uluslararası düzeyde önemli dayanaklardan birisi olan CEDAW Sözleşmesi, 1 Mart 1980 tarihinde üye ülkelerin imzasına açılmıştır. Türkiye’nin 1985 yılında onayladığı Sözleşme, 19 Ocak 1986 tarihinde yürürlüğe girmiştir. CEDAW İhtiyari Protokolü ise 30 Temmuz 2002 tarihinde TBMM tarafından onaylanmış ve 2 Ağustos 2002 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanmıştır.
Sözleşme ve İhtiyari Protokol ile birlikte taraf devletler, kamusal ve özel alanda kadın-erkek eşitliğini sağlamayı taahhüt etmektedirler. Yasalar yapılırken CEDAW Sözleşmesinin hükümlerine uyulması, kadın-erkek eşitliğinin uygulanmasına yönelik düzenlemelerin yapılması, kısacası, yasaların CEDAW ışığında yorumlanması gerekmektedir. Ayrıca, imzacı devletler Birleşmiş Milletler CEDAW Komitesi’nin görüş ve önerilerinin hayata geçirilmesinin takipçisi olmayı da böylece taahhüt etmiş olmaktadırlar.
Uluslararası düzeyde bir diğer yasal dayanak, 11 Mayıs 2011 tarihinde İstanbul'da imzalanan ve 8 Mart 2013 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan “Kadınlara Yönelik Şiddet ve Ev İçi Şiddetin Önlenmesi ve Bunlarla Mücadeleye İlişkin Avrupa Konseyi Sözleşmesi”dir.[1] Sözleşme, kadına yönelik her türlü şiddet ve ayrımcılığın ortadan kaldırılması, mağdurların korunması ve mağdurlara yardım edilmesi için politika ve tedbirler geliştirilmesini, uluslararası işbirliğinin güçlendirilmesi ve bütüncül bir yaklaşım benimsemek amacıyla etkili işbirliğini sağlamaya yönelik kuruluşlar ve yasa koyuculara destek ve yardım sağlanmasını amaçlamaktadır.
İstanbul Sözleşmesi hükümleri de göz önünde bulundurularak düzenlenen ve 20 Mart 2012’de yürürlüğe giren 6284 sayılı “Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun” ulusal mevzuattaki en önemli dayanaklardan birisidir.  Kanunun Uygulama Yönetmeliği de 18 Ocak 2013 tarihinde yürürlüğe girmiştir.  Şiddete uğrayan veya şiddete uğrama tehlikesi bulunan kadınların, çocukların, aile bireylerinin ve tek taraflı ısrarlı takip mağduru olan kişilerin korunması ve bu kişilere yönelik şiddetin önlenmesi amacıyla alınacak tedbirlere ilişkin usul ve esasları düzenleyen kanunun ve yönetmeliğin uygulanmasından Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı sorumludur.
Kanunun uygulanmasıyla bağlantılı iki önemli yönetmelik, şiddet önleme ve izleme merkezleri (ŞÖNİM) ile kadın konukevleri / sığınmaevlerinin yetki ve sorumlulukları ile kuruluş ve işleyişlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektedir. Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri Hakkında Yönetmelik ile illerde kurulmuş ve kurulacak olan ŞÖNİM’lerin çalışmaları ve Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon, İzleme ve Değerlendirme Komisyonlarının işleyişi mevzuata bağlanmıştır. Kadın Konukevlerinin Açılması ve İşletilmesi Hakkında Yönetmelik ise kamu, yerel yönetim ve sivil toplum kuruluşları tarafından açılan veya yönetilen konukevleri / sığınmaevlerinin hizmet kapsam ve standartlarını düzenlemekte, işleyişe yönelik çerçeveyi sunmaktadır. 
Kadına yönelik şiddetle mücadele kapsamında yayınlanan 2006/17 sayılı “Çocuk ve Kadınlara Yönelik Şiddet Hareketleriyle Töre ve Namus Cinayetlerinin Önlenmesi İçin Alınacak Tedbirler” konulu Başbakanlık Genelgesi ile kadına yönelik şiddetle mücadelede karşılaşılan sorunlara ilişkin alınacak önlemler ve bunların hayata geçirilmesinden sorumlu kuruluşlar listelenmiştir.[2]
Bunların yanı sıra “Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Ulusal Eylem Planları” da uygulamaya dönük önemli bir dayanak oluşturmaktadır.[3] Ayrıca Onuncu Kalkınma Planı ve kalkınma ajansları tarafından hazırlanan “bölgesel planlar” ile resmi kuruluşların ve yerel yönetimlerin kurumsal strateji ve eylem planlarında toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik çeşitli düzenlemeler bulunmaktadır.
 
TEMEL İLKELER
Eylem planlarında uyulması gereken temel ilkeler aşağıdaki şekildedir:
  • Ulusal ve uluslararası alanda ilgili mevzuat, sözleşme ve üst politika belgelerine dayanmalı,
  • Çok sektörlü olmalı,
  • Koordinasyondan, izlemeden ve alınan önlemlerin etkinliğini değerlendirmeden sorumlu bir mekanizma içermeli,
  • Kadına yönelik şiddetin kamusal ve özel alanda ortaya çıkan her formuna/biçimine/türüne vurgu yapmalıdır.
 
 
 
MEVCUT DURUM
 
Bingöl ilinde Aile Sosyal Politikalar Bakanlığı İl Müdürlüğü (ASPİM)'ne bağlı 1 adet Kadın Konukevi hizmet vermektedir. Ayrıca 2015 yılından itibaren Şiddet Önleme ve İzleme Merkezi (ŞÖNİM) faaliyetlerini sürdürmektedir.
Bingöl Belediyesi'ne bağlı kadınlara yönelik çeşitli kurs ve faaliyetlerin gerçekleştirildiği 1 adet Kadın Koordinasyon Merkezi bulunmakta olup Belediye Kültür Merkezi'nde de kadınlara yönelik çeşitli etkinlikler yapılmaktadır. Kadınların el ürünlerini satabilecekleri belediyeye bağlı Kadın Emek Çarşısı da faaliyet göstermektedir.
Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri Yönetmeliği kapsamında ilimizde Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon, İzleme ve Değerlendirme Komisyonu oluşturulmuştur.
Bingöl Üniversitesinde Kadın Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi bulunmaktadır.
KAMER (Kadın Merkezi) Vakfı’nın ilimizde kadınlara yönelik kursları ve programları bulunmaktadır.
Bingöl ilinde 2018 - 2021 yıllarını kapsayan bir "Bingöl İli Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Eylem Planı" hazırlanmıştır.
 
 
 
 
 

EYLEM PLANI

Hedef 1: Kadına yönelik şiddet ve aile içi şiddetle mücadele konularında yerel düzenlemelerin[4] ilgili mevzuatla uyumlaştırılması
 
Faaliyetler
Koordinatör
Kurum/Kuruluş
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
Zaman
1.1.1. İstanbul Sözleşmesi ve 6284 sayılı Kanun’un etkin uygulanması için Valilik ve Belediyelerin, kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda kurumsal sorumlulukların altını çizen bir iç genelge yayımlanması
  • Valilik
  • Genç Kaymakamlığı
  • Yedisu Kaymakamlığı
  • Yayladere Kaymakamlığı
  • Solhan Kaymakamlığı
  • Kiğı Kaymakamlığı
  • Adaklı Kaymakamlığı
  • Karlıova Kaymakamlığı
  • Bingöl Belediyesi
  • ASPİM
 
 
 
2018
1.1.2.  Yapılan değişikliklere ilişkin olarak ilgili birimlerin ve konu hakkında duyarlılığının artırılmasını teminen yapılan değişiklikler ve bu çerçevede gerçekleştirilen etkinlikler konusunda gerekirse kamuoyunun bilgilendirilmesi(bilgilendirici faaliyetler yerel toplantılarda somutlaştırılacaktır)
  • Valilik Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
  • ASPİM
  • Genç Kaymakamlığı
  • Yedisu Kaymakamlığı
  • Yayladere Kaymakamlığı
  • Solhan Kaymakamlığı
  • Kiğı Kaymakamlığı
  • Adaklı Kaymakamlığı
  • Karlıova Kaymakamlığı
  • STK’lar
 
 
 
2018-2021
1.1.3. Ulusal mevzuatın yerelde uygulanmasında karşılaşılan zorlukların tespit edilmesi ve Aile Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü kanalı ile Bakanlık’a raporlanması (çalıştay vb. yöntemler kullanılabilir)
  • ASPİM
  •  
  •  
 
 
2018-2021
 
Hedef 2: Kadına yönelik şiddeti doğuran ve pekiştiren olumsuz tutum ve davranışların ortadan kaldırılması amacıyla, toplumsal farkındalık, duyarlılık, bilinç kazandırmak ve toplumsal cinsiyet                    eşitliğine hizmet edecek zihniyet dönüşümünü sağlamak
 
Faaliyetler
Koordinatör
Kurum/Kuruluş
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
Zaman
2.1.1. 500 birinci basamak, 500 ikinci basamak ve üçüncü basamak[5]sağlık çalışanına toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanının ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması
  • İl Sağlık Müdürlüğü
  • İl Sağlık Müdürlüğü
 
 
 
 
2018-2021
                   Yılda 1 kez
2.1.2. Bingöl Barosu’na bağlı  avukatlara toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanının ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması
  • Bingöl Barosu
  • Bingöl Barosu
  • Cumhuriyet Başsavcılığı
 
2018-2021
Yılda 1 kez
2.1.3. Emniyet çalışanlarına toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanının ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması ve mobil ekip oluşturularak mesleki hizmet amacıyla yapılacak çalışmalarda ve hakkında tedbir kararı bulunan şahısların izleme ve değerlendirmesinin yapılması amacıyla incelemelerin yapılmasında  mobil ekip(kolluk görevlisi ve meslek elemanı) oluşturulması
 
  • İl Emniyet Müdürlüğü
  • ASPİM
  • İl/İlçe Emniyet Müdürlükleri
 
2018-2021
                   Yılda 1 kez
2.1.4. Jandarma çalışanlarına toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanının ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması
  • İl Jandarma Komutanlığı
ASPİM
İl/İlçe Jandarma Müdürlükleri
 
2018-2021
                   Yılda 1 kez
2.1.5. -İl Göç İdaresi çalışanına toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konularında çalışma alanın ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması
        -Uluslararası Koruma Kararı olan şiddet mağduru kadınlar ve beraberindeki çocukların barınma ihtiyacının sağlanması amacıyla İl Göç İdaresine yönlendirilmesi ve gerekli işlemlerin yapılması
 
  • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
İl Göç İdaresi Müdürlüğü
 
2018-2021
                   Yılda 1 kez
2.1.6. -ŞÖNİM ve konukevi/sığınma evinde çalışan meslek elemanlarına toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele, travma, tükenmişlik, şiddete uğramış ve/veya şiddete tanık olmuş çocuklar ile yüksek risk grupları ve özel hizmet ihtiyacı olan gruplarla çalışma iletişim, cinsel şiddet, krize müdahale ve vaka yönetimi[6]  konularında çalışma alanının ihtiyaçlarına özel eğitim programı uygulanması ve bu eğitimlerin yapılabilmesi amacıyla eğiticilere bakanlıktan veya alanında uzman kişilerce yetkin eğitim verilmesi ve süpervizyon sağlanması
   
  • ASPİM
  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
  • ŞÖNİM
  • Kadın Konukevi Müdürlüğü
 
2018-2021
Yılda 1 kez
2.1.7. ŞÖNİM, kadın danışma merkezleri ve konukevleri/sığınmaevleri, İl Emniyet Müdürlüğü Aile İçi Şiddetle Mücadele Şube Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı Kadın Çocuk Kısım Amirliği ve sağlık kuruluşlarında doğrudan kadına yönelik şiddet alanında hizmet sunan personele yılda en az bir kez süpervizyon[7] sağlanması
  • ASPİM
  • İl Emniyet Müdürlüğü
  • İl Jandarma Komutanlığı
  • İl Sağlık Müdürlüğü
  • ŞÖNİM
 
2018-2021
Yılda 1 kez
2.1.8. -Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon İzleme ve Değerlendirme Komisyonu ve Teknik Kurulu üyelerine kadına yönelik şiddet ve toplumsal cinsiyet eşitliği ile İl Eylem Planı’na ilişkin yıllık planlama,  izleme ve değerlendirme, vb. süreçleri hakkında eğitim programı uygulanması
        
  • ASPİM
  • ŞÖNİM
 
2018-2021
                   Yılda 1 kez
2.1.9. Muhtar ve imamlara 6284 Sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun ve erken yaşta evliliklerle mücadele konularında eğitim verilmesi
  • ASPİM
  • İl Müftülüğü
  • ŞÖNİM
  • Muhtarlıklar
 
2018-2021
Yılda 1 kez
2.2.1. Kadının insan hakları ve ilde yer alan mevcut şiddetle mücadele mekanizmasına ilişkin yerel radyo ve TV kanallarında bilgilendirici programların ve spotların  yayınlanması[8] (engelli erişimine uygun tasarım, yerelde kullanılan farklı diller, okur-yazarlık vb. unsurlar dikkate alınmalıdır)
  • Valilik Basın ve Halkla İlişkiler
- ASPİM
 -İl Sağlık Müdürlüğü
- İl Emniyet Müdürlüğü
- İl Jandarma Komutanlığı
- İl Milli Eğitim Müdürlüğü
- Yerel Medya Kuruluşları
-İl Müftülüğü
-Bingöl Üniversitesi
 
 
 
 
 
2018-2021
2.3.1   Okul öncesi, ilkokul, ortaöğretim  ve liselerde kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında tüm öğrencilere yönelik bilgilendirici seminerler düzenlenmesi(Okul öncesinde çocukların vücudunu tanıma, mahremiyet algısı ve istismardan korunma gibi konularda eğitim verilmesi)
  • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
- İl Milli Eğitim Müdürlüğü
-İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri
-Okul Öncesi Eğitim Kurumları(Kreş, Anaokulu ve Anasınıfı) Ortaöğretim Kurumları ve Liseler
-Rehberlik ve Araştırma Merkezi
 
 
 
2018-2021
2.3.2.  Bingöl Üniversitesindeki personel(Çalışan personel ve akademisyenler)ve öğrencilere, kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında bilgilendirici panel ve oturumların düzenlenmesi
  •  Bingöl Üniversitesi
  • ŞÖNİM
  • Bingöl Üniversitesi
 
 
2018-2021
2.3.4. -Medyadaki şiddet dilini dönüştürmek üzere yerel medya çalışanlarına yönelik kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği seminerleri düzenlenmesi
          -8 Mart, 25 Kasım Kadına Yönelik Şiddetle Uluslararası Mücadele Günü gibi özel günlerde yaşanan şiddet olaylarını travmatize eden söylem ve resimlerden kaçınılması ve Belediyenin bu tür resim ve afişlerin asılmadan önce kontrol etmesi.
 
-Valilik Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
  • ASPİM
  •  
-Bingöl Belediyesi
 
 
 
2018-2021
2.3.5. -Toplu taşıma sürücülerine toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda temel düzeyde eğitim verilmesi
           -Şoförlerin iletişimde kullanılan dile dikkat etmesi, cinsiyetçi söylemlerden kaçınılması
  • Bingöl Belediyesi
  • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
  • İlgili Meslek Odaları(Şoförler ve Otomobilciler Odası)
  • Bingöl Belediyesi
 
 
 
2018-2021
2.3.6 -Hutbe ve vaazlarda dinin şiddete bakış açısı konusuna yer verilmesi
        -Köylerde imamların ve Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'nün ortak çalışması ile eğitimler düzenlemek ve Şiddetin topluma verdiği zararlar üzerine paneller düzenlemesi
  • İl Müftülüğü
  • İlçe Müftülükleri
  • İl Müftülüğü
  • ASPİM
 
 
 
2018-2021
2.3.7. Cezai tedbirlere ilişkin bilgilendirme amacıyla merkez ve tüm ilçelerde tüm muhtarlara, imamlara ve aile irşat bürosu çalışanlarına yönelik seminerlerin düzenlemesi
  • Bingöl Barosu
  • Tüm ilçe kaymakamlıkları
  • Bingöl Barosu
  • İl Müftülüğü
  • İlçe Müftülükleri
  • Cumhuriyet Başsavcılığı
  • STK’lar
  • Denetimli Serbestlik
 
 
2018-2021
 
 
Hedef 3: Koruyucu ve önleyici hizmet sunumunun geliştirilmesi ve şiddete maruz kalan kadınların güçlenmesi
 
 
Faaliyetler
Koordinatör
Kurum/Kuruluş
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
Zaman
3.1.1. Bingöl Belediyesi tarafından 20 kapasiteli standartlara uygun[9]  konukevi /sığınma evi/ alternatif güvenli barınma yeri oluşturulması
- Bingöl Belediyesi
-Bingöl Belediyesi
 
2018-2021
3.2.1. Şiddet gören kadınlara konukevinde/ sığınma evinde /alternatif barınma yerlerinde kaldıkları süre boyunca ve sonrasında ekonomik destek mevzuatta belirtildiği şekilde sağlanması ve uygulamanın takip edilmesi
  • ASPİM
  • Valilik
  • SYDV
  • Bingöl Belediyesi
  • Sosyal Hizmet Merkezi
 
 
2018-2021
3.3.3. Konukevi/sığınma evi / alternatif barınma yerlerinde kalan kadınların Milli Eğitim Bakanlığı veya Yüksek Öğrenim Kurumu’na bağlı eğitim kurumlarında kendi eğitimine devam etme talebinin gerekli güvenlik koşulları sağlanarak yerine getirilmesi
  • ASPİM
  • İl Valilik
  • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
  • Emniyet Müdürlüğü
  • İl Jandarma Komutanlığı
-Bingöl Üniversitesi
  • Bingöl Belediyesi
 
 
2018-2021
3.3.4. Konukevlerinde / sığınma evlerinde / alternatif barınma yerlerinde kalan veya geçici koruma altındaki kadınların, çocuklarının ASP İl Müdürlüğü, Milli Eğitim İl Müdürlüğü ve belediyelere bağlı okul öncesi eğitim kurumlarından  (kreş, anaokulu ve ana sınıfı) ve Milli Eğitim İl Müdürlüğü’ne bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarından ücretsiz olarak ve gizlilik esaslarına özen gösterilerek yararlanmalarının sağlanması [10]
  • ASPİM
  • Valilik
  • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
  • Bingöl Belediyesi
  • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
  • ŞÖNİM
  • Bingöl Kadın Konukevi
 
 
2018-2021
3.3.5. Konukevlerinde / sığınma evlerinde / alternatif barınma yerlerinde kalan kadınların çocuklarının il müdürlükleri ve belediyeler tarafından düzenlenen hobi, spor ve eğitim kurslarından öncelikli ve ücretsiz olarak, gizlilik esaslarına özen gösterilerek yararlanmalarının sağlanması
  • ASPİM
  • Bingöl Belediyesi
  • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
  • İl Gençlik ve Spor Müdürlüğü
  • Bingöl Üniversitesi
  • Halk Eğitim Müdürlüğü
  • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
 
2018-2021
3.3.6. Şiddet gören kadınlara hukuksal destek vermek üzere ŞÖNİM’de, kadın danışma merkezlerinde ve konukevlerinde/ sığınma evlerinde kadına yönelik şiddetle mücadele konusunda yetkin avukat desteğinin sağlanması [11]
  • ASPİM
  • ŞÖNİM
  • Bingöl Belediyesi
  • Bingöl Barosu
 
 
2018-2021
3.3.7.  Kadına yönelik şiddet davalarının izlenmesi ve raporlanması
-Bingöl Barosu
  • Cumhuriyet Başsavcılığı
  • Bingöl Barosu
 
2018-2021
3.3.8. ŞÖNİM, konukevi/ sığınma evi veya kadın danışma merkezi üzerinden hukuki destek alan ve yüksek risk grubundaki kadına ve beraberindeki çocuğa tüm süreçlerde refakat edilmesi
  • İl Emniyet Müdürlüğü
  • İlçe Emniyet Müdürlükleri
  • İl Jandarma Komutanlığı
  • Cumhuriyet Başsavcılığı
  • ŞÖNİM
  • Kadın Konukevi
 
 
2018-2021
3.3.9. Şiddet vakalarında, şiddete uğrayan kadına tüm adli süreçlerde ve sağlık hizmetlerinden yararlanma esnasında talep edilmesi halinde -geçici koruma kararı olan kadınlar öncelikli olmak üzere- güvenlik desteği verilmesi
  • ASPİM
  • İl Emniyet Müdürlüğü
  • İl Jandarma Komutanlığı
  • ŞÖNİM
  • Kadın Konukevi
-  İl Sağlık Müdürlüğü
 
 
 
2018-2021
3.3.10. Şiddet gören kadınların ekonomik olarak güçlenmesi için meslek edindirme kurslarının açılması
  • ASPİM
-İl Milli Eğitim Müdürlüğü(Halk Eğitim Merkezi)
  • ŞÖNİM
  • KOSGEB İl Hizmet Merkezi Müdürlüğü
  • Tüm Kaymakamlıklar
  • İlgili Meslek Odaları
  • STK’lar
 
 
2018-2021
3.4.1. -Toplu taşıma sisteminin hava karardıktan sonra durak sayısı artacak veya durak aralarında yolcu bindirme / indirmeye imkân verecek şekilde düzenlenmesi
          - Toplu taşıma duraklarının uygun şekilde aydınlatılması, durakların dışarıdan görülecek şekilde şeffaf hale getirilmesi
       - Toplu taşıma araçlarına kamera sistemi ve acil durum butonu yerleştirilmesi
        - Özellikle üniversite yurtlarında kalan kız öğrenciler için akşam saatleri de dâhil üniversite ile kent/yurt arasında sefer sayısının ve sıklığının artırılması ve güzergâh düzenlemesinin yapılması
         - Alt-üst geçitler, duraklar, parklar, otoparklar ve sokaklarda yeterli düzeyde aydınlatma sağlamak; aydınlatmanın az olduğu yerleri tespit etmek ve iyileştirme çalışmalarının yapılması
         - Özellikle içinde çocuk parkları da bulunan ve kadınların sıkça kullandıkları parklarda toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına ve çocuğa yönelik şiddet ile istismar konularında eğitimli güvenlik personeli bulundurulması
  • Bingöl Belediyesi
  • Adaklı Belediyesi
  • Kiğı Belediyesi
  • Yayladere Belediyesi
  • Yedisu Belediyesi
  • Karlıova Belediyesi
  • Solhan Belediyesi
  • Genç Belediyesi
  • Bingöl Belediyesi
  • Kredi Yurtlar Kurumu
 
 
 
 
 
2018-2021
 
 
 
Hedef 4:  İl genelinde etkin bir işbirliğinin çok sektörlü yaklaşım çerçevesinde güçlendirilmesi ve sürdürülmesi
 
Faaliyetler
Koordinatör
Kurum/Kuruluş
Sorumlu
Kurum/Kuruluşlar
Zaman
4.1.1. ASP İl Müdürlüğü, belediyeler, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, Bingöl Barosu, İl Sağlık Müdürlüğü arasında bir protokol yapılarak şiddet vakalarında kadınların sağlık, güvenlik, adli destek ve barınma hizmetlerine acil ve etkin erişimlerinin sağlanması
  • ASPİM
  • İl Emniyet Müdürlüğü
  • İl Jandarma Komutanlığı
  • İl Sağlık Müdürlüğü
  • Bingöl  Belediyesi
  • Bingöl Barosu
 
 
2018-2021
4.1.2. ASP İl Müdürlüğü ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında öğretmenlerin kapasitelerinin artırılması; farkındalık kazanma ve bilgilenme amacıyla çalışmalar yapılması; gizli kayıt, kontenjan vb. konularda uygulamaların etkin biçimde sürdürülmesi için işbirliği protokolü yapılması
           -Yine Milli Eğitim bünyesinde anne ve babalara yönelik kursların verilmesi, bu sayede çocukların aile içindeki eğitimine ve gelişimine katkı sağlanması
-İl Milli Eğitim Müdürlüğü
  • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
  • ASPİM
 
 
2018-2021
4.1.3. ŞÖNİM, kadın danışma merkezleri veya konukevlerinden/ sığınma evlerinden yönlendirilen kadınlara İŞKUR tarafından aktif işgücü programlarında öncelik verilmesi için ASP İl Müdürlüğü, İŞKUR ve ilgili belediyeler arasında protokol yapılması
  • ASPİM
  • İŞKUR İl Müdürlüğü
  • Bingöl Belediyesi
  • Genç Belediyesi
  • Solhan Belediyesi
  • Adaklı Belediyesi
  • Kiğı Belediyesi
  • Yayladere Belediyesi
  • Yedisu Belediyesi
  • Karlıova Belediyesi
 
 
 
2018-2021
4.1.4. ŞÖNİM, kadın danışma merkezleri veya konukevlerinden /sığınma evlerinden yönlendirilen kadınlara KOSGEB tarafından verilen girişimcilik desteklerinde öncelik sağlanması için ASP İl Müdürlüğü, KOSGEB ve ilgili belediyeler arasında protokol yapılması
  • ASPİM
 
  • KOSGEB İl Hizmet Merkezi Müdürlüğü
  • Genç Belediyesi
  • Solhan Belediyesi
  • Adaklı Belediyesi
  • Kiğı Belediyesi
  • Yayladere Belediyesi
  • Yedisu Belediyesi
  • Karlıova Belediyesi
 
 
 
2018-2021
4.1.5. ŞÖNİM, kadın danışma merkezleri veya konukevlerinden /sığınma evlerinden yönlendirilen kadınlara Organize Sanayi Bölgesi (OSB) içindeki işyerlerindeki istihdam olanaklarından öncelikli yararlanmaları için ASP İl Müdürlüğü, OSB yönetimi ve ilgili belediyeler arasında protokol yapılması
  • ASPİM
  • İŞKUR İl Müdürlüğü
  • Bingöl Belediyesi
  • Genç Belediyesi
  • Solhan Belediyesi
  • Adaklı Belediyesi
  • Kiğı Belediyesi
  • Yayledere Belediyesi
  • Yedisu Belediyesi
  • Karlıova Belediyesi
 
 
 
2018-2021
4.2.1. Kadına yönelik şiddet verilerinin etkin biçimde izlenmesi amacıyla verilerin ortak formatta toplanması (mevcut insan kaynağı, yapılmış olan çalışmalar, izleme planında tespit edilen göstergeler, temel şiddet göstergeleri, vb.)
 
 
 
 
 
  • ASPİM
  • Cumhuriyet Başsavcılığı
  • İl Emniyet Müdürlüğü
  • İl Jandarma Komutanlığı
  • ŞÖNİM
  • İl Sağlık Müdürlüğü
  • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
  • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
  • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
  • Bingöl Üniversitesi
-İl ve İlçe Belediyeleri
 
 
 
 
2018-2021
4.2.2. Bingöl Üniversitesi Kadın ve Aile Sorunlarını Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde kadına yönelik şiddetle mücadele ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında araştırma yapılması
  • Bingöl Üniversitesi
  • Bingöl Kadın ve Aile Sorunlarını Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • ŞÖNİM
  • Kadın Konukevi
  • ASPİM
 
2018-2021
4.2.3. Kadına yönelik şiddet ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularında toplumsal algı ve tutumların ölçülmesine yönelik çalışmalar yapılması ve verilerin toplanması
  • TÜİK Bölge Müdürlüğü
  • ASPİM
  • Bingöl Üniversitesi
 
 
2018-2021
         
 
 
 
 
[1] Kadınlara Yönelik Şiddet ve Aile İçi Şiddetin Önlenmesi ve Bunlarla Mücadeleye İlişkin Avrupa Konseyi Sözleşmesi: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/03/20120308M1-1.htm
[2] Çocuk ve Kadınlara Yönelik Şiddet Hareketleriyle Töre ve Namus Cinayetlerinin Önlenmesi İçin Alınacak Tedbirler ile İlgili 2006/17 Sayılı Başbakanlık Genelgesi: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/07/20060704-12.htm
[3] http://www.kadininstatusu.gov.tr/tr/19226/Ulusal-Eylem-Planlari
[4]Yerel düzenlemeler kapsamında, valilik, bağlı il müdürlükleri, belediyeler, yerelkurullar/komiteler vb. tarafından hazırlanan ve yürürlüğe konulan düzenlemeler yer alır.
[5]Üçünü basamağa ilişkin sayı daha sonra eklenecektir.
[6]Vaka yönetimi, vakaya özel değerlendirme yoluyla  gerekli müdahale yöntemlerinin ilgili uzmanlarca belirlenmesini ve uygulanmasını içerir.
[7]Söz konusu süpervizyon tanımı ile kadına yönelik şiddet alanında çalışan kadınların ikincil travma ve tükenmişlik belirtileriyle baş etmesi için söz konusu çalışanlara yönelik sağlanacak sistematik destek  ve süpervizyon çalışmaları          kapsanmaktadır
[8] 6284 madde 40/3’te yerel ve ulusaltv kanalarında ilgili çalışmaların yürütülmesine ilişkin düzenleme yer almaktadır. 
[9]5393 sayılı Belediyeler Kanunu Madde 14/a tarafından öngörülen standarda göre, nüfusu 100 bin ve üzeri olan belediyeler ile büyükşehir belediyelerinin kadın ve çocuklar için konukevleri açması öngörülmektedir. Kadın Konukevlerinin Açılması ve İşletilmesi Hakkında Yönetmelik’in 4. maddesine göre Bakanlık, yörenin ihtiyacına, sosyo-kültürel yapısına göre uygun görülecek il ve ilçelerde konukevi açar. İl özel idareleri ile sivil toplum kuruluşları da konukevi açabilir. Kadın konukevlerinde yürütülecek hizmetin temel ilkeleri aynı yönetmeliğin 4. Maddesinin 3. bendinde, fiziksel koşullarına ilişkin asgari standartlar ve kapasiteye ilişkin hükümler Madde 8’de ifade edilmektedir.  Ayrıca şiddetle mücadele için gerekli tüm kaynağın ayrılması hem temel insan hakları metinlerince hem de şiddet ile ilgi mevzuat uyarında devletin temel sorumluluklarından biri olarak gündeme gelmektedir.
[10] Kadın Konukevlerinin Açılması ve İşletilmesi Hakkında Yönetmelik Madde 19, 25
[11] 6284 Sayılı Kanuna İlişkin Uygulama Yönetmeliği Madde 9, Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri Hakkında Yönetmelik Madde 7
 
   
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Kullanılabilirlik
  • Bingöl İçin Üretiyorum
İnönü Mahallesi Genç Caddesi No:24 Hükümet Konağı / BİNGÖL
+90(426) 213 10 01-02
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız