T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Bingöl’de, 6 Şubat 2023`te meydana gelen depremlerde hayatını kaybedenler anıldı.
Türkiye, 2 yıl önce bugün "asrın felaketi" olarak nitelenen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerin acısıyla sarsıldı. Saat 04.17'de hayatını kaybedenler için Bingöl’de anma töreni düzenlendi, Mevlid-i Şerif okundu, kabirler ziyaret edildi, dualar edildi.
İlk olarak Merkez Ulu Camii’nde kılınan sabah namazını müteakip deprem de hayatını kaybeden vatandaşlarımız için mevlit okutuldu, dualar edildi.
İl Müftülüğünce düzenlenen ve Valimiz Dr. Ahmet Hamdi Usta, kurum müdürleri, STK temsilcileri ve vatandaşlarımızın katıldığı program sonrasında Bingöl Kızılay başkanlığınca lokum ve çorba dağıtıldı.
Daha sonra şehir mezarlığı ziyareti gerçekleştirildi. Vali Usta ve belediye başkanı Erdal Arıkan’ın katıldığı ziyarette 6 Şubat depremlerinde adana ilinde vefat eden ve Bingöl’de defnedilen bayındır ailesinin mezarları ziyarete edilerek karanfil bırakıldı, dualar edildi.
Depremde hayatını kaybeden hemşehrilerimizin yakınlarına baş sağlığı ve sabır dileklerini ileten Vali Usta, ‘Allah milletimize bir daha böyle acılar yaşatmasın. Depremde hayatını kaybeden tüm vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet diliyorum’ dedi.
6 Şubat Anma Programı kapsamında son olarak Valilik toplantı salonunda basın bilgilendirme toplantısı yapıldı.
Toplantıya Vali Usta’nın yanı sıra Belediye Başkanı Erdal Arıkan, Vali Yardımcısı Malik Çalışır, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Enes Üçgül, AFAD Müdürü Atilla Uzun ve Çevre ve Şehircilik İl Müdür Yardımcısı Hasip Ekici katıldı.
Yaptığı açıklamada 6 Şubat depremleri sonrasında Türkiye’de yaşanan dayanışma örneğine ve Bingöllü hemşehrilerimizin duyarlılıklarına dikkat çeken Vali Usta, daha sonra Bingöl’den deprem bölgesine yapılan ayni ve nakdi yardımlar ile deprem sonrasında Bingöl ilinde depreme yönelik alınan tedbirler ile bu kapsamda hazırlanan Deprem Master planı hakkında açıklamalar yaptı.
Vali Usta, başlıklar şeklinde şu açıklamalarda bulundu.
6 ŞUBAT 2023 KAHRAMANMARAŞ DEPREMLERİNDE ULUSAL DÜZEYDE YAPILAN ÇALIŞMALAR
06 Şubat 2023 Saat 04:17’de Kahramanmaraş Pazarcık merkezli meydana gelen 7.7 büyüklüğündeki deprem felaketinde 120 bin kilometre karelik alanda 11 İlimiz, 124 ilçemiz, 6 bin 929 köy ve mahallemizde 38901 bina ağır yıkıma uğradı. 53 bin 537 canımızı yitirdik, 107 bin 213 vatandaşımız yaralandı. “AFAD 6 Şubat'ta saat 04.17'de meydana gelen Asrın Felaketi'nden 45 dakika sonra, saat 05.02’de Türkiye Afet Müdahale Planı'ndaki en üst seviye olan ve ‘Uluslararası Acil Yardım Çağrısını’ kapsayan 4. Seviye Acil Durum ilan etti.
Müdahale çalışmaları kapsamında 93 ülkeden 11488’i uluslararası, 35 bin 250’si arama kurtarma, 142 bini güvenlik personeli olmak üzere toplam 650 bin personel görev yaptı. Ayrıca yürütülen bu çalışmalarda 20 bin araç ve iş makinesi, 141 helikopter, 182 uçak ve 23 gemi görevlendirildi.
Hasar tespit çalışmaları sonucunda acil yıkılacak, yıkık, ağır ve orta hasarlı tespit edilen 890 bin 681 bağımsız birimin 713 bin 704 adedi konuttur. Afet bölgesinde 01 Ocak 2025 tarihi itibariyle 169 bin 171 konut, 149 işyeri ve 32 bin 260 köy evi olmak üzere toplam 201 bin 580 konut yapılarak hak sahibi ailelere teslim edilmiştir. 2025 yılı sonuna kadar toplamda 452 bin 983 hak sahibi ailelere konutlarının teslim edilmesi planlanmıştır.
İLİMİZDEN DEPREM BÖLGESİNE GÖNDERİLEN YARDIMLAR
İlimizden deprem bölgesine; yardımlar kapsamında 222 tır, 68 kamyon, 11 kamyonet ve 144 pikap ile 3.681 personel, 480 hizmet aracı, 84 iş makinesi, 30 ambulans/umke, 9 arama kurtarma/itfaiye aracı görevlendirilmiştir.
İL GENELİ YAPILAN HASAR TESPİT İCMALİ
İlimizde 5.037 bina 20.228 bağımsız bölümde yapılan hasar tespit çalışmaları neticesinde toplamda 12.599 bağımsız bölümde az, orta, ağır ve acil yıkılacak hasarlı yapı tespit edilmiştir.
YIKIM ENKAZ KALDIRMA İCMALİ
Yıkılan ve yıkılması gereken bağımsız bölümlerin fiziki gerçekleşme oranı %92’dir.
6 ŞUBAT KAHRAMANMARAŞ DEPREMİ SONRASI İLİMİZDE HAK SAHİPLİĞİ ÇALIŞMALARI
Hak sahipleri konutlarının yapımı Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımız tarafından yapılacak olup, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğümüz ve Müşavir firma aracılığıyla yer seçimi çalışmalarına başlanılmıştır.
2023 DEPREMİ NAKDİ YARDIM ÖDEMELERİ
TOPLAM NAKDİ YARDIM ÖDEMESİ 240.218.500,00 TL’dir.
Ayrıca, Ocak 2025 İtibariyle 786 aileye aylık 7.500 TL kira yardımı devam etmektedir.
BİNGÖL İLİMİZİN DEPREM RİSKİ
Bingöl ilinin geneli 1. derece tehlikeli deprem bölgesindedir. Doğu Anadolu Fay Sistemi ve Kuzey Anadolu Fay Sistemi’nin kesişim bölgesinde bulunan Bingöl ili depremsellik açısından oldukça etkindir. İlimizde tarih boyunca büyük depremler meydana gelmiştir. İlimiz Doğu Anadolu Fay Hattı (DAF) ile Kuzey Anadolu Fay Hattı (KAF) arasında kaldığından sıklıkla can ve mal kaybına sebep olan depremlere şahit olmaktayız. İlimizde 1971, 2003 ve son yaşadığımız depremler 2015 Kiğı depremi, 2020 Karlıova, 2021 Karakoçan, 2023 Kahramanmaraş depremleridir.
Bingöl ilinin de yer aldığı Bingöl-Karlıova-Erzincan üçgeni aktif tektonik konumu nedeniyle ülkede depremlerin çok sık meydana geldiği bir bölgedir. Son yüzyılda bu üçgeni sınırlandıran KAF ve DAF boyunca ve üçgen içerisindeki faylarda çok sayıda yıkıcı deprem meydana gelmiştir. Kaba bir genellemeyle DAF ve KAF boyunca gelişen depremlerin, üçgenin içerisindeki faylardan kaynaklanan depremlerden daha büyük büyüklükte olduğu görülmektedir.
1934 yılından bu güne kadar ilimizde meydana gelen depremlerdeki can kaybı tablosu şu şekildedir.
15 Aralık 1934’te Merkez üssü Bingöl olan 4.9 büyüklüğündeki depremde 12 vatandaşımız,
19 Ağustos 1949’da Merkez üssü Karlıova olan 6.8 büyüklüğündeki depremde 450 vatandaşımız,
4 Şubat 1950’de Merkez üssü Kiğı olan 4.6 büyüklüğündeki depremde 20 vatandaşımız,
24 Eylül 1968’de Merkez üssü Bingöl-Elazığ olan 5.1 büyüklüğündeki depremde 2 vatandaşımız,
22 Mayıs 1971’de Merkez üssü Bingöl olan 6.9 büyüklüğündeki depremde 878 vatandaşımız,
1 Mayıs 2003’te Merkez üssü Bingöl olan 6.4 büyüklüğündeki depremde 176 vatandaşımız,
14 Haziran 2020’de Merkez üssü Karlıova olan 5.7 büyüklüğündeki depremde 1 vatandaşımız vefat etmiştir.
İL VE İLÇELER İÇİN YAPI STOK DURUMU
Bingöl il merkezi ve ilçe merkezleri yapı bakımından ağırlıklı olarak betonarme ve kâgir yapı stokuna sahip iken kırsal alanlara gidildikçe betonarme ve kâgir yapıların beraberinde yığma ve kerpiç yapılar da görülmektedir. Bingöl genelinde geçmişten günümüze çeşitli afetler nedeniyle hasar gören yapıların yerine yaklaşık olarak 20 bin afet konutu yapılmış olup bir nevi yığma yapılardan betonarme yapılara doğru büyük ölçüde dönüşüm sağlanmıştır.
YERİNDE DÖNÜŞÜM VE EYY YÖNTEMİ İLE AHIR YAPIMI
YERİNDE DÖNÜŞÜM
2023 Depreminden dolayı Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğümüz tarafından Yerinde Dönüşüm Çalışmaları başlatılmış olup; şuana kadar başvuru yapan kişi sayısı 1810 kişidir. 564 Yapı İzni, 639 Bağımsız Bölüm inşaat yapım izni almıştır. Konutların yapımı için 750 bin hibe 750 bin kredi, 40 bin TL Proje bedeli olmak üzere toplamda 1.540.000 TL ödenecektir. Projesi onaylanan vatandaşlarımız ilk etapta proje bedelinin %10’u olan 150.000 + 40.000 Proje bedeli olmak üzere toplamda 190.000 TL ödeme alacak olup, geri kalan kısmı ise 3 hak ediş şeklinde gerçekleşecektir.
EYY YÖNTEMİ İLE AHIR YAPIMI
AFAD Başkanlığı ile Tarım ve Orman Bakanlığımız arasında yapılan protokol gereğince öncelikli olarak TÜRKVET sisteminde kayıtlı bulunan ahırdan hak sahibi olan çiftçilerimiz için EYY (Evini Yapana Yardım) yöntemi ile Ahırların yapımına başlanacaktır. Toplam EYY ödemesi 600.000 TL olup iki hak ediş halinde ödemesi yapılacaktır.
Ahırların yapımıyla ilgili yer seçim komisyonları oluşturulmuş olup 27 Ocak 2025 tarihinden itibaren muhtarlarımıza bilgilendirme çalışmalarına başlanmıştır.
KENTSEL DÖNÜŞÜM ÇALIŞMALARI
Bingöl Belediyesince Merkez İlçesi İnönü Mahallesi Maden Sokağı ve civarı ile Saray Mahallesi Seyran Sokak alanları için kentsel dönüşüm çalışmaları başlanmıştır. Parselasyon çalışmaları tamamlanmış olup Toki ye gerekli bilgilendirme yapılmıştır. Kentsel dönüşüm alanında bulunan hak sahipliği anlaşma süreci devam etmektedir.
İL AFET RİSK AZALTMA PLANI
İRAP afetler veya acil durumlar öncesinde olası kayıp ve zararların önlemesine ve azaltılmasına yönelik çalışmaların tümüdür. İlimizde İrap kapsamında paydaş kurumlarla yapılan çalıştaylar ve görüşmeler neticesinde deprem, kütle hareketleri ve su baskını afetleri ile ilgili çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalar İzleme ve Değerlendirme komisyonunca takibi yapılmaktadır.
2021-2025 yılları arasında yürütülen Bingöl İl Afet ve Risk Azaltma Planı kapsamında 3 Amaç 11 Hedef 98 eylem bulunmakta olup bu eylemlerden 7’si kırmızı (öncelikli) eylemdir. İlimizde Haziran ve Aralık ayında yılda iki kez olacak şekilde İzleme ve Değerlendirme toplantıları yapılmaktadır. Bu toplantılarda İrap kapsamında belirlenen eylemlerin aşamaları, eylem ilerleme oranları, sorumlu kurumların afetler veya acil durumlar öncesinde olası kayıp ve zararların önlemesine ve risk azaltılmasına yönelik çalışmaları ve İlimizin risk durumu değerlendirilmektedir
Amaç 1
Afetlerde şehrimizdeki can kaybını ve ekonomik kayıpları en aza indirmek
Güvenli yapılaşma
İlimizde Coğrafi bilgi sistemi (CBS) merkezinin kurulması
Afetlere bağlı olarak gelişecek ikincil afetlerin oluşumunu en aza indirmek
Afetlerin ulaşım ağlarına vereceği zararın belirlenmesi ve gerekli tedbirlerin alınması
Erken uyarı sistemlerini geliştirmek
Kritik yapıya gelebilecek afet zararını azaltmak
Amaç 2
İlimizde afete hazır, duyarlı bir toplum oluşturmak
Eğitim faaliyetleri
Bilgilendirme faaliyetleri
Amaç 3
Şehrimizi güvenli hale getirme
Mekânsal planlamada afet risklerinin dikkate alınması
Afet etkilerinden korunmak için yapısal önlemlerin alınması
Altyapı çalışmalarında afet risklerinin dikkate alınması
DEPREM MASTER PLANI
İlimizde 06-07 Mayıs 2024 tarihinde Valiliğimiz koordinesinde İstanbul Teknik Üniversitesi ve Bingöl Üniversitesi tarafından desteklenen Deprem Çalıştayı 11 ayrı oturumda yapılmış olup çalıştayda katılımcıların ve akademisyenlerin konuşmalarında öne çıkan başlıklar:
Türkiye’nin deprem riski ve deprem sonrasında doğacak sorunların boyutları.
Kahramanmaraş depreminden öğrendiklerimiz.
Afet Yönetimi önerileri.
Kent Planlaması.
Tarihi yapılarda deprem kaynaklı hasarlar.
Deprem riskini azaltmak için atılması gereken adımlar.
Bölgede yapılan sismik risk ve tehlike çalışmaları.
Deprem kaynaklı atıkların yönetimi.
Kamu kurumlarının yaptığı çalışmalar.
Çalıştay kapsamında sunulan sunumlar ve yapılan tartışmalar sonucunda elde edilen çalıştay sonuç önerilerinden biride Bingöl’de afet yönetiminin kalkınma açısından bir master plan kapsamında çok disiplinli bir şekilde ele alınması gerekliliğidir. Bu kapsamda Fırat Kalkınma Ajansı desteğiyle Bingöl Deprem Master planı çalışmalarına başlanmıştır.
DEPREM SENARYOLARI, TEHLİKE VE MÜDAHALE TATBİKATLARI
TAMP Bölge Düzeyi Deprem Tatbikatı yapıldı; 29 Ağustos 2024 tarihinde TAMP Bingöl Bölge Düzeyi Deprem Tatbikatı gerçekleşmiş olup, başarıyla sona ermiştir. Bu kapsamda 8 destek il, yerel düzey 23 afet grubu ve 7 ilçe kaymakamlığımız işbirliğinde tatbikat gerçekleşmiştir. Ayrıca il-ilçe eşleştirmeleri de yapılarak olası büyük bir afette hangi ilin hangi ilçemizde koordine sağlayacağı aşağıda ki tabloda belirlenmiştir.
Adaklı-Samsun
Genç-Mardin
Karlıova-Rize
Kiğı-Siirt
Merkez-Van
Solhan-Batman
Yayladere-Amasya
Yedisu-Sivas
Arama ve Kurtarma faaliyetleri; AFAD İl Müdürlüğümüzde arama ve kurtarma teknisyeni 19 olan norm kadro sayısı 38’e çıkartılmış olup, 2025 yılı içerisinde atamalarının yapılması planlanmaktadır. Ayrıca 2024 Ocak-Aralık aylarında toplamda 15 kurum ve kuruluş ile STK’ya depremde arama kurtarma eğitimleri verilmiş olup, bu kapsamda arama kurtarma insan kaynağımız hâlihazırda olası bir depremde 1466 kişi depremde arama kurtarma çalışmalarına destek verebilecek kapasiteye ulaşmıştır.
Bingöl Belediyesi, İl AFAD Müdürlüğümüz ve Fırat Kalkınma Ajansının ortak yürüttüğü proje kapsamında 2 adet mobil aşevi, 1 adet tam donanımlı arama kurtarma aracı ilimize kazandırıldı.
Afetlere hazırlık kapsamında ilimiz merkez Saray mahallesinde İl AFAD Müdürlüğümüze tahsisli bulunan eski karakol arazisi, arama kurtarma ve eğitim faaliyetlerinde kullanılmak üzere İl AFAD Müdürlüğümüz koordinesinde SAR Arama ve Kurtarma Derneğinin kullanımı için protokol yapılmıştır.
İlçe Afet Yönetim Merkezlerinin Kuruldu; 7 ilçe Kaymakamlığı bünyesinde olası afetlere karşı hazırlıklı olunması amacıyla İlçe Afet Yönetim Merkezleri kuruldu.
2024 TATBİKAT VE TAHLİYE BİLGİLERİ
Deprem Anı ve Tahliye Uygulaması kapsamında 89.155 kişi, Bölgesel TAMP Tatbikatı kapsamında ise 2.596 kişinin katılımı ile tatbikat yapıldı.
GEÇİCİ BARINMA ALANLARI
Konteyner Kent Alanları
- İlimizde toplam 1,183,000 m2 alana sahip 9266 konteyner yerleştirilebilecek 45. 955 kişinin barınma ihtiyacını karşılayabilecek, Merkezde 5 adet, Kiğı ve Genç İlçemizde 2 adet ve diğer ilçelerimizde 1 er adet olmak üzere toplam 14 adet konteyner kent alanı belirlenmiştir.
-Depreme hazırlık kapsamında Valiliğimiz tarafından öncelikli olarak Merkez Şeyh Ahmet ve Et Süt Kurumu mevkiinde konteyner kent altyapı çalışmaları başlanmış olup, Karlıova ve Yedisu İlçelerinde altyapı çalışmalarına esas ölçümler yapılmış olup planlama çalışmaları devam etmektedir.
Çadır Kent Alanları
- Ayrıca İlimizde toplam 509700 m² alanda bulunan çadır kentlerimiz, 11084 adet çadır ve 44336 kişi barınma kapasitesine sahip olup Merkezde 35 adet, Genç İlçesinde 6 adet, Karlıova İlçesinde 3 adet, Yedisu İlçesinde 1 adet, Yayladere İlçesinde 2 adet, Kiğı İlçesinde 2 adet, Adaklı İlçesinde 2 adet ve Solhan İlçesinde 5 adet çadır kentimiz bulunmaktadır.
Çadır Stoku
Ayrıca ilimizde Et Süt Kurumu yerleşkesinde bulunan Cep Depolarda 950, Bingöl Üniversitesi hangarında 2040, İl Jandarma deposunda 120, İl AFAD deposunda 240, Yedisu İlçesinde 240, Genç İlçesinde 1600 ve Karlıova ilçesinde 1390 olmak üzere toplamda 6580 Çadır stoku bulunmaktadır.
ACİL DURUM PLANLARI
TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı)
TAMP’ın amacı; afet ve acil durumlara ilişkin müdahale çalışmalarında görev alacak afet grupları ve koordinasyon birimlerine ait rolleri ve sorumlulukları tanımlamak ile afet öncesi, sırası ve sonrasındaki müdahale planlamasının temel prensiplerini belirlemektir. TAMP, ülkemizde yaşanabilecek her tür ve ölçekte, afet ve acil durumlara müdahalede görev alacak bakanlık, kurum ve kuruluşlar, özel sektör, sivil toplum kuruluşları (STK) ve gerçek kişileri kapsamaktadır.
İl Afet Müdahale Planı; TAMP kapsamında her yıl güncellenen 23 afet grubu planları baz tutularak ilin afet müdahale planı AFAD İl Müdürlüğünce hazırlanmaktadır.
İlçe Afet Müdahale Planları; (İlçe AFAD Merkezleri 2024 yılında kurulduğu nedeniyle ilk kez 2025 yılı içerisinde İlçe Afet Müdahale Planları da 2025 yılının ilk 6 ayı içerisinde ilgili 7 İlçe Kaymakamlığınca hazırlanmaktadır.)
TAMP kapsamında ulusal düzeyde 25 afet grubu bulunmakta olup, yereldeki versiyonuna göre ise toplamda 23 Afet Grubu bulunmaktadır. Olası büyük ve küçük çaplı afetler için merkezde Bakanlıklara illerde Valiliğimiz (İl AFAD Müdürlüğü) koordinesinde Kamu Kurumlarına, ilçeler de ise Kaymakamlık Koordinesinde Kamu Kurumlarına sorumluluklar verilmiştir. Ayrıca müdahale planları her yıl 23 afet grubu ve ilçe kaymakamlıklarınca Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulunca onaylandıktan sonra İlimiz Valisinin de olurları ile güncellenmektedir.
EĞİTİM VE HALKIN FARKINDALIK DÜZEYİ
İlimiz ve İlçelerimizde 2024 Yılı İçerisinde Kamu Kurumları, STK, Okullar, Yurtlar ve Camiilerde halkımızın afetlere karşı bilinçli ve dirençli toplum oluşturulması için eğitim faaliyetlerimiz devam etmektedir. Bu kapsamda yapılan eğitim faaliyetleri kapsamında 120.911 kişiye eğitim verilmiştir.