T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Valimiz Kadir Ekinci başkanlığında ‘Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu Toplantısı’ yapıldı.
Valilik toplantı salonunda gerçekleşen kurul toplantısına Valimiz Kadir Ekinci’nin yanı sıra 49. Komando Tugay Komutan V. T. Albay Ali Olcay Küçüktepe, Belediye Başkanı Erdal Arıkan, Bingöl Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İbrahim Çapak, Vali Yardımcısı Yusuf Gemici, İlçe Kaymakamları, İl Afet ve Acil Durum Müdürü M.Emin Boğatekin, kurum müdürleri ve STK temsicileri katıldı.
Toplantının açış ve selamlama konuşmasını yapan Valimiz Kadir Ekinci şunları söyledi:
“İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğümüz konuyla ilgili olarak geniş kapsamlı bir hazırlık yapıyor. Bu çalışmalar sadece il düzeyinde değil, Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) kapsamında entegre bir çalışma olacaktır. Bunun yanında, inşallah yakın bir zamanda geniş kapsamlı bir tatbikat icra edeceğiz. Bu çerçevede eksiklerimizi ve varsa koordinasyon ile ilgili sorunlarımızı göreceğiz. Tabi bunu ildeki bir tatbikat ile sınırlı tutmayacağız. İlçeler bazında da tatbikatlarımız olacaktır. Ayrıca, tatbikatlarımız sadece deprem merkezli olmayacak aynı zamanda umumi hayata müessir tüm afetleri içeriyor olacaktır. Böylece bir yandan afet müdahale ekiplerimiz daha tecrübeli ve zinde olacaklar, diğer yandan bizler de en az hasar ve kayıpla bu süreçleri atlatmış olacağız. Bunun için öncelikle konuyla ilgili bilince sahip olmalıyız ve hep birlikte gayret etmeliyiz. Özellikle depremsellik açısından riskli bir alanda yaşamanın gereklerini yerine getirmek ve tedbirlerimizi sürekli güncellemek durumundayız.
Afet Müdürlüğümüz büyük bir özveri ve hassasiyet ile konuyla ilgili önemli çalışmalar yapıyor. Diğer kurumlarımızın da üzerlerine düşen görevleri eksiksiz yerine getirmeleri durumunda inşallah iyi bir koordinasyon yaşanacak ve daha güzel sonuçlar alınacaktır. Unutmayalım ki, afet ve acil durumlarla ilgili tedbirler sadece AFAD’ın ya da Valiliğin görevi değildir. Kurumlarımız, STK'larımız, gönüllü vatandaşlarımız, öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve toplumun diğer kesimleri böylesine önemli ve hassas bir konuda daima birlikte olmalıdırlar.
Kamu kurum ve kuruluşlarımız afet ve acil durum konularına hassasiyetle yaklaşmalıdırlar.
Yarınlarda her birimizi ve tüm idareyi sıkıntılara sokacak gelişmeleri yaşamadan önce zamanında, hassasiyetle, belli bir bilinç düzeyi ile ve el ele hazırlıklarımızı tamamlamalıyız.
Rabbu-l Alemin milletimizi ve memleketimizi her türlü afetten ve musibetten muhafaza etsin.
Toplantımızın hayırlara vesile olmasını diliyorum."
Daha sonra İl Afet ve Acil Durum Müdürü M.Emin Boğatekin koordinasyon kuruluna konuyla ilgili bir sunum yaptı.
Toplantının amacının, ‘İlimizde veya destek il olarak görevli olduğumuz diğer illerde afet ve acil durumlara ilişkin müdahale çalışmalarında görev alacak hizmet grupları ve koordinasyon birimlerine ait rolleri ve sorumlulukları tanımlamak, afet öncesi, sırası ve sonrasındaki müdahale planlamasının temel prensiplerini belirlemek’ olduğunu ifade eden Boğatekin, Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) hakkında da şu paylaşımlarda bulundu:
"Ülkemizde meydana gelebilecek Afet ve acil durumlara ilişkin müdahale çalışmalarında görev alacak hizmet grupları ve koordinasyon birimlerine ait rolleri ve sorumlulukları tanımlamak, afet öncesi, sırası ve sonrasındaki müdahale planlamasının temel prensiplerini belirlemek amacıyla 3 Ocak 2014’te resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir. TAMP ulusal düzeyde 28 yerel düzeyde ise 26 hizmet grubundan oluşmaktadır. Ulusal düzeyde teşkil edilen hizmet gruplarından 2 hizmet grubu uluslararası çalışmaları barındırdığından yerel düzeyde teşkil edilmemişlerdir.
Afet ve acil durumlarla ilgili afet öncesi hazırlık, afet sırası müdahale ve afet sonrası ön iyileştirme çalışmaları çerçevesinde;
a) Haberleşme, ulaştırma altyapısı, nakliye, teknik destek ve ikmal hizmetleri için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı,
b) Yangın, defin, tahliye ve yerleştirme, güvenlik ve trafik hizmetleri, Barınma KBRN, Arama Kurtarma, Bilgi Değerlendirme, Kaynak, Lojistik, Satın alma, Muhasebe ve Bütçe Hizmet Grupları İçişleri Bakanlığı,
c)Sağlık hizmetleri için Sağlık Bakanlığı,
ç) Hasar tespit, altyapı, enkaz kaldırma hizmetleri için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
d) Psiko-sosyal destek, ayni bağış, depo ve dağıtım hizmetleri için Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı,
e) Gıda, tarım ve hayvancılık hizmetleri için, Tarım ve Orman Bakanlığı,
f) Zarar tespit hizmetleri için Hazine ve Maliye Bakanlığı,
g) Enerji hizmetleri için Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı,
ğ) Beslenme hizmetleri başta Türkiye Kızılay Derneği olmak üzere bakanlıklar, valilikler ve
sivil toplum örgütleri, tarafından ulusal düzeyde hazırlık yapılır.
Yerel düzeyde ise bu bakanlıkların taşra teşkilatları ilgili hazırlıkları yürütmekle sorumludur.
Bu kapsamda yerel düzeyde hizmet grupları dağılımı aşağıdaki gibidir;
İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü = 8 Hizmet Grubu
Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü= 3 Hizmet Grubu
Bingöl Belediyesi= 2 Hizmet Grubu
İl Göç İdaresi= 1 Hizmet Grubu
İl Emniyet Müdürlüğü= 1 Hizmet Grubu
İl FEDAŞ Müdürlüğü= 1 Hizmet Grubu
İl Sağlık Müdürlüğü= 1 Hizmet Grubu
İl Tarım ve Orman Müdürlüğü= 1 Hizmet Grubu
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü = 1 Hizmet Grubu
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü = 1 Hizmet Grubu
İl Defterdarlığı = 1 Hizmet Grubu
BTK Erzurum Bölge Müdürlüğü= 1 Hizmet Grubu
Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü= 2 Hizmet Grubu
Erzurum Ulaştırma Bölge Müdürlüğü= 1 Hizmet Grubu
Kızılay Güneydoğu Anadolu Bölge Afet Yönetim Merkezi= 1 Hizmet Grubu.
Toplantı, ‘İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu’ görevlerinin paylaşılması ve konuyla ilgili paydaşların görüş ve önerilerinin değerlendirilmesi ile sona erdi:
İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu’nun görevleri:
- İl afet müdahale planının incelenmesi, uygun bulunması halinde, kurul kararı ile birlikte Başkanlığa onaya sunulmasını sağlamak.
- İl hizmet grubu operasyon planlarını hazırlatmak ve onaylamak.
- Hizmet grubu planlarının il afet müdahale planına entegrasyonunu gerçekleştirmek.
- Afet ve acil durum hazırlıklarını yapmak veya yaptırmak ve alınacak önlemleri belirlemek.
- Yerel düzey olay türü planı hazırlanmasına karar vermek, hazırlamak veya hazırlatmak.
- Kritik tesislerin oluşturduğu riskleri önleme çalışmaları yapmak veya yaptırmak.
- Eğitimler düzenlemek ve planların uygulanabilirliğinin tatbikatlarla denetlenmesini sağlamak.
- Afet ve acil durum hallerinde; bilgileri değerlendirmek, alınacak önlemleri belirlemek, il afet müdahale planının uygulanmasını sağlamak.
- Yılda en az iki kez valinin başkanlığında toplanmak.
- Afet ve acil durum hallerinde talimat beklemeksizin il afet ve acil durum yönetim merkezinde toplanmak.