T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından CİMER faaliyetlerinde hizmet sunum kalitesini ve vatandaş memnuniyetini arttırmak, kurumlar arası iş birliğini artırarak uygulamada bütünlük sağlamak amacıyla CİMER personeline “CİMER Eğitim ve Bilgilendirme Toplantısı” düzenlendi.
Bingöl Valiliği Konferans Salonunda düzenlenen eğitim ve bilgilendirme toplantısı, Vali Dr. Ahmet Hamdi Usta başkanlığında Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığında görev yapan eğitim uzmanları, kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan kurum amirleri ve ilgili personelin katılımı ile gerçekleşti.
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan programın açış ve selamlama konuşmasında Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Halkla İlişkiler Dairesi (CİMER) Başkanı Durmuş Ersoy yaptı. Ersoy konuşmasında; “Biz şikâyet mekanizması olarak algılanmasını istemiyoruz. Vatandaşımızın sadece bu nedenle CİMER’in kapısını çalmasını istemiyoruz. Katılımcı bir yönetim anlayışının CİMER aracılığı ile kamuya hâkim olmasını istiyoruz. Sadece şikâyet olarak değil Türkiye’nin var olan ya da ileriye dönük bu konuda da bir politika geliştirilmesi iyi olur dediğiniz herhangi bir konuda görüşünü çok merak ediyoruz. Örnek olarak sokak hayvanları, vatandaşımız bu konuda ne düşüyor. Biz ölçümlüyor, anketler ve kamuoyu araştırması yapıyoruz. Fakat CİMER’in çalışma metodu, herkes kendi ayağı ile geliyor. Biz kimsenin kapını çalmadan, aramadan ve sormadan siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz demende herkes gelip bu veriyi veriyor. Bunların birçoğu maalesef şikâyet üzerine. Bunu ilaveten aynı zamanda herhangi bir konuda görüşünüzün de bizim için değerli olduğunu ifade etmek istiyorum” dedi.
Toplantıda konuşan Sayın Valimiz Dr. Ahmet Hamdi Usta; “Valiliğimizce ilimiz genelindeki CİMER kullanıcıları için düzenlenen ‘Eğitim ve Bilgilendirme’ Toplantısına ‘hoş geldiniz’ diyor; hepinizi sevgiyle, saygıyla selamlıyorum.
Eğitim programı talebimizi kırmayarak Bingöl’e gelen Ankara’dan misafirlerimize, kıymetli daire başkanıma ve değerli eğitimcilerimize de şükranlarımı sunuyorum.
Bu vesileyle eğitim programının kurumlarımız, çalışanlarımız ve vatandaşlarımız için hayırlara vesile olmasını diliyorum.
Değerli katılımcılar,
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi ya da kısa adıyla CİMER, vatandaşlarımızın talep, öneri ve şikâyetlerini çeşitli yollarla ulaştırabildikleri vatandaş odaklı bir sistem.
Bu sistem üzerinden yapılan başvurularla sorunların hızlıca işleme alınarak değerlendirildiğini ve ilgilisine süratle olumlu ya da olumsuz cevap verildiğini kısacası vatandaşa destek olunduğunu gözlüyoruz.
Bu fonksiyonlarıyla CİMER, milletle devlet arasında güçlü bir iletişim köprüsü. Vatandaşın devletle iletişim kurduğu, devlete derdini anlatıp cevap aldığı yollardan birisi.
Bizler de Bingöl Valiliği olarak bu platformun daha etkin kullanılması adına bu eğitim programını düşündük. Bu vesileyle inşallah, ilimiz genelindeki CİMER kullanıcılarının bilgilerini güncelleyecek, sistem ile ilgili sorularına çözümler sunacağız. Bu anlamda programı ziyadesiyle önemsediğimi ve güçlü dönütler alacağımıza yürekten inandığımı ifade etmek isterim.
Kıymetli Katılımcılar,
Bingöl Valiliği olarak CİMER’deki her başvuruyu ziyadesiyle önemsiyoruz. Dolayısıyla CİMER memnuniyet araştırmasında ülkemiz genelinde çok daha iyi yerlerde olmak için tüm kurumlarımızdan ve CİMER kullanıcılarından gereken duyarlılığı göstermelerini bekliyorum.
2024 yılı içinde şu ana kadar Bilgi Edinme Kanunu Kapsamında 537, Dilekçe Hakkı Kanunu kapsamında 5.097 olmak üzere toplam 5.634 başvuru aldık. İlimizdeki toplam cevap onayıcı ve kullanıcı sayısı 271’dir. İlimiz genelinde CİMER başvurularına en hızlı ve etkili cevap veren kurumlarımız arasında İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü ve İl Tarım ve Orman Müdürlüğü bulunmaktadır. Bu vesileyle adı geçen kurumlarımızın amirlerine ve memurlarına teşekkür ediyorum.
Değerli Katılımcılar,
Devlet bilinciyle çalışmanın en önemli özelliği vatandaştan gelen talep ve şikâyetleri olumlu ya da olumsuz zamanında cevaplamaktır. CİMER sistemini asla herhangi bir iş gibi görmeyelim ve vatandaşın başvurusunu sıradan bir işlem gibi değerlendirmeyelim. Bu konuda son derece hassas bir işlev gördüğümüzü ve yaptığımız iş ve işlemlerle Devletin itibarını temsil ettiğimizi asla unutmayalım.
Onun için her müracaatı doğru değerlendirmeli, süre konusuna dikkat etmeli ve yasal olarak yapılması gerekenler yapılıncaya kadar takipçi olmalıyız. Çünkü bazen vatandaşımız kendisini çaresiz hissedebiliyor, bir elin ona yardım etmesini, destek olmasını istiyor. Bu noktada vatandaşımıza, artık ulaşılabilir bir devlet sistemimiz olduğunu ve her kapıyı çalabileceklerini; Valilere, Belediye Başkanlarına, kaymakamlara, il müdürlerine kısacası devletin tüm organlarına rahatlıkla ulaşabileceklerini hissettirmemiz lazım.
Değerli Mesai Arkadaşlarım,
Kurumlarınızın CİMER yetkilileri olarak Bingöllü vatandaşlarımıza en iyi hizmeti sunmak adına gayretleriniz için teşekkür ediyorum. Bundan sonra da aynı hassasiyetle görevlerinizi sürdüreceğinize de can-ı gönülden inanıyorum. Bu vesileyle bir kez daha işlerinizde kolaylıklar ve başarılar diliyorum.
Bu eğitim için ilimize gelen İletişim Başkanlığı Halkla İlişkiler Daire Başkanımıza ve değerli personeline de bir kez daha teşekkür ediyorum.
Toplantımızın ilimize hayırlı uğurlu olmasını diliyor, saygılar sunuyorum” dedi.
Toplantı CİMER tanıtım videosunun izlenmesi ile devam etti.
Daha sonra dört oturum şeklinde devam eden Eğitim ve Bilgilendirme Toplantısında eğitimciler sırasıyla şu konularda sunumlarını yaptılar:
-CİMER Tanıtımı, CİMER İstatistikleri, Hakla İlişkiler Başkanlığının Faaliyetleri
-CİMER Yönetmelik
-CİMER İşlemleri İnceleme ve Denetimi
-CİMER Teknik (CİMER Kapısı Kullanımı)