T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Terör örgütlerinin silahlı yapılanmasına yönelik güvenlik güçlerimizce yurt içinde ve yurt dışında sürdürülen başarılı operasyonlar neticesinde; örgütün kırsal yapılanması önemli ölçüde sekteye uğratılıp silahlı faaliyetleri minimize edilmiştir. Bu kapsamda; PKK/KCK terör örgütü, gerek kırsal alandaki silahlı kadrolarını arttırmak gerekse halk tabanındaki varlığının devamını sürdürüp tabanını canlı tutmak adına örgüte müzahir şahıslar/kurumlar vasıtasıyla ajitasyon propagandası temelinde (Haber ve sosyal medya paylaşımları, açlık grevi eylemleri, kanunsuz eylemlere dönüşen basın açıklamaları, illegale dönüşen açık hava ve kapalı alan toplantıları, BTÖ mensubu cenazeleri gibi) propaganda faaliyetlerine hız vermiş, propaganda faaliyetlerini önemli ölçüde arttırarak geniş kitleleri kontrol altına almayı hedeflemiştir.
13.10.2024 tarihinde “Komploya Karşı Direniyoruz, Özgürlük için Amed’de buluşuyoruz” sloganıyla Diyarbakır ilinde düzenlenmesi planlanan “Özgürlük Mitingi” konulu miting için terör örgütüne müzahir yayın organları ve internet sitelerinden sıklıkla çağrı amaçlı provokatif paylaşımların yapıldığı, örgütün talimatları doğrultusunda, halkın muhtemel eylemlere katılımını arttırıp kaybedilen halk desteğinin yeniden kazanılmak suretiyle eylemselliğin tabana yayılmasının amaçlandığı ve yapılan legal görünümlü etkinlikler aracılığıyla kolluk görevlileri ile karşı karşıya kalmayı bir tercih olarak kullanmak suretiyle örgütün şehir alanında varlığını gösterme taktiğinin şehirde yaşayan vatandaşlar üzerinde uygulanmaya çalışıldığı, etkinlik ile ilgili açık kaynaklar üzerinden yapılan propaganda çağrıları ve açıklamalar göz önüne alındığında etkinliğin bölücü terör örgütü elebaşı abdullah öcalan’ın özgürlüğü ve İmralı’daki -sözde- tecrit için yapılacağı ve diğer illerden de yoğun katılım sağlanacağı görülmektedir.
Diyarbakır Valiliğinin 08/10/2024 tarih ve 2024/738 sayılı Olur’u ile Diyarbakır’da düzenlenecek olan “Özgürlük Mitingi” konulu miting ile alakalı Açık ve kapalı alanlarda yapılmak istenilen (toplanma, yürüyüş, basın açıklaması, açlık grevi oturma eylemi, miting, stand açma, çadır kurma, bildiri/broşür dağıtma, afiş/pankart asma vb.) her türlü eylemin, bu eyleme katılmak amacıyla geldiği anlaşılan şahıs ve araçların diğer illerden İl ve ilçe mülki sınırları girişlerinin/geçişlerinin/çıkışların 2911 Toplantı ve Gösteri yürüyüşleri kanununun 17. ve 19. Maddeleri ile 5442 sayılı İl İdaresi Kanunun 11. Maddesinin (A), (B) ve (C) fıkraları gereğince (Jandarma bölgesi dahil) il ve ilçe mülki sınırları içerisinde 09/10/2024 günü saat 00.01’den - 13.10.2024 günü saat 23.59’a kadar 5 (beş) gün süreyle YASAKLANDIĞI bildirilmiştir.
2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu’nun 17. maddesinde; “Bölge valisi, Vali veya Kaymakam, milli güvenlik, kamu düzeni, suç işlenmesinin önlenmesi, genel sağlığın ve genel ahlakın veya başkalarının hak ve özgürlüklerinin korunması amacıyla belirli bir toplantıyı bir ayı aşmamak üzere erteleyebilir veya suç işleneceğini dair açık bir ve yakın bir tehlike mevcut olması halinde yasaklayabilir.” hükmü ile,
2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu’nun 19. Maddesinde; “Bölge valisi, milli güvenlik, kamu düzeni, suç işlenmesinin önlenmesi, genel sağlığın ve genel ahlakın veya başkalarının hak ve özgürlüklerinin korunması amacıyla bölgeye dahil illerin birinde veya birkaçında ya da bir ilin bir veya birkaç ilçesinde bütün toplantıları bir ayı geçmemek üzere erteleyebilir. Valiler de aynı sebeplere dayalı olarak ve suç işleneceğine dair açık ve yakın tehlike mevcut olması halinde bağlı ilçelerin birinde veya birkaçında bütün toplantıları bir ayı geçmemek üzere yasaklayabilir. Yasaklama Kararı gerekçeli olarak verilir. Kararın özeti yasaklamanın uygulanacağı yerlerde mutat vasıtalarla ilan edilir.
5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 11. Maddesinin (a) fıkrasında; “Vali, il sınırları içerisinde bulunan genel ve özel bütün kolluk ve teşkilatlarının amiridir. Suç işlenmesini önlemek, kamu düzen ve güvenliğini sağlamak için gerekli tedbirleri alır. Bu maksatla devletin genel ve özel kolluk kuvvetlerini istihdam eder, bu teşkilat amir ve memurları vali tarafından verilen emirleri derhal yerine getirmekle yükümlüdür.” hükmü ile, 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 11. Maddesinin (c) fıkrasında; “İl sınırları içerisinde huzur ve güvenliği, kişi dokunulmazlığını, tasarrufa müteallik emniyetin, kamu esenliğinin sağlanması ve önleyici kolluk yetkisi Vali’nin ödev ve görevlerindendir. Bunları sağlamak için vali gereken karar ve tedbirleri alır.” hükmü ile,
5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 11. Maddesinin ek fıkrasında; “Vali, kamu düzenini veya güvenliğinin olağan hayatı durduracak veya kesintiye uğratacak şekilde bozulduğu veya bozulacağına ilişkin ciddi belirtilerin bulunduğu hallerde, 15 günü geçmemek üzere ildeki belirli yerlere girişi ve çıkışı, kamu düzeni ya da kamu güvenliğini bozabileceği şüphesi bulunan kişiler için sınırlayabilir; belirli yerlerde veya saatlerde kişilerin dolaşmalarına, toplanmalarına, araçların seyirlerini düzenleyebilir ya da kısıtlayabilir ve ruhsatlı da olsa her çeşit silah ve merminin taşınması ve naklini yasaklayabilir.” hükümleri bulunmaktadır.
2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu’nun 17. ve 19. Maddeleri ile 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 11. Maddesi hükümleri gereğince;
Milli birlik ve beraberliğimizi zedeleyici provokatif eylemlerin önüne geçilebilmesi, tesis olunan huzur ve güven ortamı ile milli güvenlik, kamu düzeni ve güvenliğinin tesisi, suç işlenmesinin önlenmesi, temel hak ve özgürlüklerin ve genel asayişin korunması ile şiddet olaylarının önlenmesi ve terör örgütlerinin planlarının bertaraf edilmesi, Cumhuriyetin temel nitelikleri ve Devletin Ülkesi ve Milleti ile bölünmez bütünlüğünün korunması, olası yasadışı eylemlerin önlenerek müessif olayların yaşanmaması amacıyla ve kamu düzeni ve güvenliğinin olağan hayatı durduracak veya kesintiye uğratacak şekilde bozulacağına ilişkin ciddi belirtilerin bulunduğu hususu göz önüne alındığında, can ve mal güvenliğinin, kişi dokunulmazlığının, tasarrufa müteallik emniyetin ve kamu esenliğinin sağlanmasının güçleşeceği, ayrıca Diyarbakır ilinde 13.10.2024 tarihinde yapılacak olan “ Özgürlük Mitingi” ile ilgili açık kaynaklar üzerinden yapılan propaganda çağrıları ve açıklamalar göz önüne alındığında etkinliğin terör örgütü elebaşı abdullah öcalan’ın özgürlüğü ve İmralı’daki -sözde- tecrit için yapılacağı ve diğer illerden de yoğun katılım sağlanacağı, terör örgütlerince ve sol/marjinal/provokatif gruplarca gerek ilimizde, gerekse ilimizden Diyarbakır ilinde yapılması planlanan mitinge katılım amaçlı gitmek isteyebilecek grupların oluşabileceği ve yasadışı eylem/etkinlik ve faaliyetlerde bulunabileceği, İlimiz farklı noktalarında terör örgütüne müzahir şahıs veya şahıslarca PKK/KCK terör örgütünü övücü ve destekleyici mahiyette eylemlerde bulunulabileceği, vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini olumsuz yönde etkileyecek fiillerin meydana gelebileceği kamuoyunda oluşturabilecek tepki/infial nedeniyle karşıt görüşlü grupların bir araya gelebileceği gerekçeleri ile,
Valilik ve Kaymakamlık Makamlarının uygun göreceği etkinlikler ile kamu kurum ve kuruluşlarının düzenleyeceği resmi bayram ve resmi anma günleri, resmi tören ve kutlamalar, spor faaliyetleri, bilimsel, ticari ve ekonomik amaçlarla yapılan etkinlik ve toplantılar hariç olmak üzere yapılması muhtemel her türlü eylem/etkinlikler ile belirtilen konuların devamı niteliğindeki (toplanma, yürüyüş, basın açıklaması, araç konvoyu, her türlü karşılama uğurlama, kapalı yer toplantısı, açlık grevi, oturma eylemi, miting, stant açma, çadır kurma, bildiri/broşür dağıtma, afiş/pankart asma, vb.) etkinliklerin 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 11. Maddesi hükümleri ve 2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunun 17. ve 19. Maddelerine istinaden 11.10.2024 günü saat:08.00’den 13.10.2024 günü saat:23.59’a kadar olmak üzere 3 ( Üç ) gün süre ile Bingöl il sınırları (İl merkezi, ilçeler ve Jandarma sorumluluk bölgeleri dahil) içerisinde YASAKLANMASI' nı,
Yine yukarıda belirtilen tarihler arasında 11.10.2024 günü saat:08.00’den 13.10.2024 günü saat:23.59’a kadar olmak üzere 3 ( Üç ) gün İlimiz merkezinden ve İlçelerimizden (İl merkezi, ilçeler ve Jandarma sorumluluk bölgeleri dahil) veya çevre İllerden bireysel veya toplu olarak İlimiz güzergâhını kullanarak her türlü kanuna aykırı eylem/etkinliklere katılım sağlanmasının önlenmesi amacıyla, 13.10.2024 Pazar günü Diyarbakır ilinde “Özgürlük Mitingi” konulu mitinge katılması muhtemel şahıs/şahıslar/grup/grupların toplu veya bireysel bir şekilde muhtelif araçlarla İlimiz ve İlçelerimiz sınırlarına girişlerinin/geçişlerinin ve çıkışlarının 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 11. Maddesi hükümleri gereğince YASAKLANMIŞTIR.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.